Przejazd pod wiaduktem na Pasiece w Opolu jest zamknięty od początku roku. W tym samym czasie wykonawca prac zamknął też skrzyżowanie ulicy Powstańców Śląskich z Jana Dobrego. Powód: przebudowa związana z dostosowaniem go do szerszego przejazdu pod torami.
Początkowo prace te miały być gotowe do końca marca. Ale gdy ten miesiąc zbliżał się do końca okazało się, iż termin finalizacji robót przesunięto. Tym razem na koniec kwietnia.
Przejazd pod wiaduktem na Pasiece w Opolu będzie zamknięty dłużej
Wybraliśmy się na miejsce, by sprawdzić, czy wykonawca prac jest w stanie go dotrzymać. Nie trzeba być ekspertem, by widzieć, iż nie ma takiej możliwości.
– To jest dramat. By dojechać do domu musimy korzystać z uciążliwego objazdu. Samochody rozjeżdżają Park Nadodrzański. Część ludzi ma rozkopane podwórka przed kamienicami. A najgorsze jest, iż widać, iż panowie tutaj jakoś specjalnie się nie spieszą – denerwuje się kobieta z Pasieki, mieszkająca na południe od linii kolejowej.
Okazuje się, iż przejazd pod wiaduktem na Pasiece w Opolu będzie zamknięty dłużej. Wykonawca prac uzyskał bowiem kolejne wydłużenie terminu. Tym razem do końca czerwca.
– Przy czym jest to już termin nieprzekraczalny – zaznacza dr Monika Ożóg, wojewódzka konserwator zabytków.
– Powodem m.in. sytuacja w Parku Nadodrzańskim. Wykonawca zadeklarował przy tym, iż będzie dążył do tego, aby ukończyć prace drogowe jeszcze w maju – dodaje.
Kiedy koniec wszystkich prac kolejowych?
Przebudowa skrzyżowania ulic Powstańców Śląskich i Jana Dobrego oraz poszerzenie przejazdu pod torami to element szerszej inwestycji kolejowej. W jej ramach modernizację przeszła linia pomiędzy stacjami Opole Główne i Opole Zachodnie. Powstały nowe mosty nad Młynówką, Odrą i Kanałem Ulgi. Do tego dochodzą wiadukty nad ulicami Powstańców Śląskich oraz Krapkowicką.
W tym drugim przypadku w ramach wspólnej inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe oraz opolskiego ratusza udało się poszerzyć i pogłębić przejazd pod torami. Wcześniej było tam tak wąsko, iż obowiązywała mijanka. Teraz ruch będzie dwukierunkowy. Otwarcie przejazdu ma nastąpić na przełomie kwietnia i maja. Nie wiadomo jeszcze kiedy i jakie linie autobusowe będą tam kursować.
Nadal nie wiadomo też kiedy kolejarze ukończą wszystkie swoje prace. Mowa m.in. o umożliwieniu przejścia pod mostami kolejowymi nad Odrą po zachodniej stronie rzeki. Zwróciliśmy się do PKP PLK z pytaniami w tej sprawie. Czekamy na odpowiedź.
***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania.