Przełamali tremę występując w niezwykłym konkursie

1 tydzień temu

O tym, iż ćwiczyć poprawną wymowę można, a choćby trzeba, udowodniły dziś dzieci, biorące udział w konkursie. Mali recytatorzy odważnie pokonali tremę i z uśmiechem na twarzy zmierzyli się z zabawnymi łamańcami językowymi

– Ogromnie się cieszę, iż zaszczyciliście nas swoją obecnością, przynosząc dzisiaj do naszej codzienności odrobinę piękna poezji. Dziękujemy, iż podjęliście trud nauki wierszy. Zachęcam was do częstszego sięgania po książki i uczenia się na pamięć, ponieważ to wzbogaca nie tylko język, ale także duszę – przywitał młodych uczestników Piotr Rećko, Starosta Sokólski.

Po raz piaty w murach naszego urzędu odbył się konkurs „Wierszyki ćwiczące języki”. Przeprowadziła go pani Marta Szutko-Biernacka, pedagog sokólskiej poradni. W zmaganiach wzięli udział uczniowie klas I – III, objęci terapią logopedyczną, ze szkół podstawowych z rejonu działania Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sokółce. Zgłosiło się do niego 11 placówek z powiatu sokólskiego, co łącznie dało 29 młodych wykonawców. Były to takie szkoły jak: SP nr 1 w Sokółce, SP z Oddziałami Integracyjnymi nr 2 w Sokółce, SP nr 3 w Sokółce, SP w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Sokółce, SP Boguszach, w Geniuszach, Szudziałowie, Janowie, Białousach, Krynkach i Kuźnicy.

– Konkurs jest dedykowany dzieciom korzystającym z terapii logopedycznej. To dla nich wielkie wyzwanie, sprawdzian umiejętności oraz docenienie ich wysiłku. Jest to szansa na wzmocnienie wiary w siebie, gdyż w tym konkursie nie ma przegranych – powiedziała Anna Fidziukiewicz, Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sokółce.

Przed konkursem dzieci były przygotowywane przez dwunastu logopedów szkolnych. Atmosfera była wspaniała, a humor dopisywał wszystkim. Mali recytatorzy, pokonując własne słabości i tremę, potwierdzili, iż warto ćwiczyć poprawną wymowę i dbać o nasz język ojczysty.

– Chciałabym serdecznie podziękować rodzicom, którzy starają się regularnie angażować dzieci w terapię logopedyczną i wspólnie z nimi pracują nad ich rozwojem w domu. To także ukłon w stronę logopedów, którzy równie ciężko pracują nad poprawą umiejętności komunikacyjnych dzieci – podkreśliła Anna Fidziukiewicz.

W skład komisji konkursowej wchodziły:

Małgorzata Gryszel – przewodnicząca, logopeda Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sokółce,

Urszula Januszkiewicz – członek, zastępca dyrektora Wydziału do Spraw Społecznych w Starostwie Powiatowym w Sokółce,

Monika Szuchnicka-Gryguć, psycholog w PPP w Sokółce i Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Sokółce.

Wszystkie dzieci otrzymały nagrody i dyplomy za udział w konkursie oraz wytrwałą pracę podczas zajęć logopedycznych ufundowane przez Zarząd Powiatu Sokólskiego. Czekał na nie również słodki poczęstunek.

Laureatami zostali:

1 miejsce w kategorii klas I – Antoni Ancypa, SP w Białousach,

1 miejsce w kategorii klas II – Mateusz Kuźma, SP w Krynkach,

1 miejsce w kategorii klas III – Kacper Szyszko, SP w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Sokółce

Wyróżnienia otrzymali:

– Aleksandra Natunewicz, ucz. kl. I w SP nr 3 w Sokółce,

– Martyna Dojlida, ucz. kl. I w SP w Geniuszach,

– Patrycja Hościło, ucz. kl. I w SP nr 2 w Sokółce,

– Paweł Lewicki, ucz. kl. I w SP w Białousach,

– Miłosz Januszkiewicz, ucz. kl. I w SP w Kuźnicy,

– Błażej Cholewski, ucz. kl. I w SP w Boguszach,

– Zuzanna Kolendo, ucz. kl. II w SP w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Sokółce,

– Julia Bielawska, ucz. kl. II w SP nr 1 w Sokółce,

– Lilianna Fiłonowicz, ucz. kl. III w SP w Szudziałowie,

– Kacper Bałakier, ucz. kl. III w SP w Janowie,

Organizatorami konkursu była Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Sokółce we współpracy ze Starostwem Powiatowym. Piotr Rećko, Starosta Sokólski, objął to wydarzenie honorowym patronatem.

Sylwia Matuk

Fot. Damian Szarkowski

Idź do oryginalnego materiału