Przełomowa inwestycja w Nowym Sączu! Ruszył przetarg na budowę mostu na Dunajcu i nowego połączenia DW 969 z DK 87

4 godzin temu
Od prawej: Patryk Wicher, Miłosz Drożdż, Kamil Olesiak, Witold Kozłowski, Rafał Kmak, Michał Kądziołka

Nadchodzi inwestycja, która może całkowicie odmienić komunikacyjne oblicze Nowego Sącza i okolicznych gmin. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie ogłosił przetarg na budowę mostu na Dunajcu i nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 969. Wartość zadania liczona będzie w setkach milionów złotych, a emocji wokół tej inwestycji na pewno nie zabraknie.

Nowy most, nowa droga i wielki przełom

Przedmiotem ogłoszonego przetargu jest zaprojektowana inwestycja polegająca na budowie nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 969 (klasa G) od drogi powiatowej nr 1583K (okolice Świniarska/Podrzecza) do drogi krajowej nr 87 (okolice ul. Węgierskiej i Kolejowej) wraz z:

  • budową imponującego mostu na rzece Dunajec,
  • rozbudową istniejącego odcinka DK 87 na terenie miasta Nowy Sącz,
  • wiaduktem kolejowym,
  • systemem rond i skrzyżowań oraz niezbędną infrastrukturą techniczną.

To wieloetapowe przedsięwzięcie ma zostać zrealizowane na terenie miasta Nowego Sącza oraz gmin Chełmiec i Podegrodzie.

Co dokładnie powstanie?

Zamówienie obejmuje m.in.:

  • roboty ziemne i drogowe,
  • budowę mostu o długości przęsła co najmniej 80 metrów,
  • budowę wiaduktu nad linią kolejową nr 96,
  • budowę urządzeń wodnych i kanalizacyjnych,
  • przebudowę infrastruktury energetycznej i telekomunikacyjnej,
  • oznakowanie poziome i pionowe,
  • wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu.

Parametry przetargu i termin składania ofert

Termin składania ofert upływa 7 sierpnia 2025 r. o godz. 10:00. Otwarcie ofert nastąpi godzinę później. Oferty muszą być zabezpieczone wadium w wysokości 2 000 000 zł.

Inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy. Jednym z warunków oceny ofert będzie nie tylko cena (60% punktów), ale też długość gwarancji i rękojmi (40%). Minimalny okres gwarancji to 60 miesięcy, maksymalny – 84 miesiące.

Dla kogo to wyzwanie?

Start w przetargu wymaga bardzo wysokich kompetencji. Wykonawca musi wykazać się realizacją:

  • co najmniej dwóch zakończonych robót drogowych klasy G o wartości nie mniejszej niż 10 mln zł każda,
  • oraz jednej inwestycji mostowej z przęsłem o długości min. 80 m.

Do tego konieczne jest zapewnienie dwóch odrębnych specjalistów: kierownika budowy oraz kierownika robót mostowych, z odpowiednimi uprawnieniami i doświadczeniem.

Finansowanie i znaczenie strategiczne

Zamówienie planowane jest do realizacji z udziałem środków z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Inwestycja ma nie tylko poprawić płynność ruchu w południowej części Nowego Sącza, ale też odciążyć centrum miasta i umożliwić lepszy dojazd do stref przemysłowych.

Szczegóły techniczne i dokumentacja przetargowa dostępne są na stronie: zdw.krakow.pl/zamowienia-publiczne/zdw-dn-4-26-66-25

Idź do oryginalnego materiału