Prace nad wyznaczeniem siedziby dla zielonogórskich organizacji pozarządowych, analiza finansowa i usprawnienie obiegu dokumentów – to pierwsze działania zielonogórskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego w nowej kadencji, która rozpoczęła się na początku roku. 13-osobowe gremium stanowi organ doradczo – konsultacyjny dla władz miasta.
– Chcemy określić, jak wygląda sytuacja finansowa i lokalowa organizacji. Część z nich zalega z opłatami – mówi przewodniczący Rady. Tomasz Lehman uważa też, iż niektóre z jednostek mogłyby pracować w jednej siedzibie, aby wykorzystać przestrzeń bardziej ekonomicznie oraz czerpać ze wspólnych doświadczeń:
Rada Działalności Pożytku Publicznego opiniuje też projekty uchwał. W tym miesiącu, na dwie konsultowane, jedna opinia była negatywna – dodaje Tomasz Lehman:
Rada dąży też do wprowadzenia elektronicznego systemu do składania wniosków w ramach miejskich konkursów. W tej chwili stosowany jest papierowy obieg dokumentów. Według wyliczeń, w Zielonej Górze zarejestrowanych jest prawie 900 organizacji pożytku publicznego. Działa około 300. Kadencja zielonogórskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego potrwa do końca roku 2027.