Kolejowy most nad Wisłą w centrum Krakowa przechodzi kompleksowy remont, który ma zapewnić sprawny i bezpieczny transport towarów przez miasto.
Stalowy most o długości 302 metrów, najważniejszy dla towarowego transportu kolejowego pomiędzy Śląskiem a Krakowem Płaszowem, przechodzi właśnie gruntowną modernizację. Inwestycja Polskich Linii Kolejowych, warta ponad 1,2 mln zł netto, ma na celu poprawę bezpieczeństwa i przedłużenie żywotności konstrukcji, która stanowi część małej obwodnicy kolejowej Krakowa.
Do końca roku Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej Sp. z o.o. zakończy prace przy moście zlokalizowanym na linii kolejowej nr 100, łączącej stacje Kraków Mydlniki i Kraków Bieżanów. Most, położony pomiędzy stopniem wodnym Dąbie a mostem Kotlarskim, obejmuje osiem przęseł stalowej konstrukcji. W ramach remontu wykonawcy przeprowadzą konserwację łożysk, oczyszczą kratownice oraz dokonają ich uszczelnienia.
– Dzięki tym działaniom obiekt, wybudowany w 1959 roku i ostatnio remontowany 12 lat temu, będzie lepiej przygotowany do obsługi intensywnego ruchu kolejowego. Co istotne, wszystkie prace realizowane są bez przerywania kursów pociągów – podkreśla Piotr Hamarnik z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Modernizacja mostu nad Wisłą to część większego projektu utrzymaniowego prowadzonego przez PLK SA na linii kolejowej nr 100. Wcześniej w tym roku zakończono remonty wiaduktów nad ulicami Pilotów, Mogilską i Dekerta, co kosztowało łącznie ponad 15 mln zł netto.