Od grudnia 2024 roku kierowcy mogą korzystać z nowego odcinka drogi ekspresowej S7 między węzłem Widoma a węzłem Mistrzejowice w Krakowie. Inwestycja, której realizację nadzorowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, wymaga jednak częściowych poprawek. Specjalistyczne badania nawierzchni wykazały, iż w dwóch lokalizacjach asfalt nie spełnia wymaganych parametrów. Prace naprawcze mają rozpocząć się w lipcu i potrwają około dwóch tygodni.
GDDKiA w Krakowie poinformowała, iż konieczność remontu dotyczy dwóch fragmentów: zjazdu z węzła Raciborowice oraz około 700-metrowego odcinka trasy głównej między węzłami Raciborowice i Mistrzejowice. W tych miejscach nawierzchnia zostanie sfrezowana – usunięte będą dwie warstwy: ścieralna i wiążąca – a następnie ułożona zostanie nowa nawierzchnia.
W związku z zaplanowanymi robotami drogowymi, od poniedziałku 14 lipca 2025 roku o godz. 9.00 zostanie wprowadzona zmiana organizacji ruchu na odcinku drogi S7 w km 651+200–653+500.
Na tym fragmencie trasy, w kierunku Warszawy, ruch zostanie skierowany na jezdnię zachodnią (prowadzącą w kierunku Krakowa). Na odcinku o długości 2300 metrów ruch w obu kierunkach będzie się odbywał jedną jezdnią. Wprowadzony zostanie również limit prędkości do 60 km/h. Rozdzielenie ruchu na dwie jezdnie nastąpi na przejeździe awaryjnym w km 651+200, gdzie będzie obowiązywać ograniczenie prędkości do 80 km/h.
Jak podkreśla GDDKiA, tymczasowa organizacja ruchu nie wpłynie na funkcjonowanie węzła Raciborowice. Przewidywany czas obowiązywania zmian to około dwa tygodnie, jednak termin ich wprowadzenia i zakończenia może ulec zmianie w zależności od warunków technicznych i pogodowych.
Budowa odcinka drogi ekspresowej S7 między Widomą a Mistrzejowicami rozpoczęła się w 2021 roku i zakończyła w grudniu 2024 roku. Liczący 18,3 km fragment trasy realizowany był przez firmę Gülermak. Koszt inwestycji wyniósł ponad 1,5 mld zł. Na trasie powstały trzy węzły drogowe: Widoma, Raciborowice i Mistrzejowice, a także 29 obiektów inżynierskich, w tym wiadukty, estakady i przejścia dla zwierząt.
Nowy odcinek drogi stanowi fragment trasy S7 prowadzącej z Krakowa do Warszawy i dalej w kierunku Trójmiasta. Połączenie Krakowa z trasą ekspresową ma odciążyć ruch na północy miasta, szczególnie w rejonie al. 29 Listopada i Nowej Huty.