Remont Nawojowskiej na finiszu! Leją asfalt w okolicach „Europy”

1 rok temu

Kompleksowy remont ul. Nawojowskiej powoli dobiega końca. Dzisiaj (13 lipca) budowlańcy kładli asfalt w okolicy skrzyżowania z ul. Grodzką, Długosza i Rejtana. Całość prac ma zakończyć się do końca września br., ale według zapowiedzi robotników być może ostatnią warstwę ścieralną uda się na całym odcinku (od skrzyżowania z al. Piłsudskiego, prace rozpoczęły się w marcu 2021 r.) wykonać do końca sierpnia br.

W ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg przyznano dofinansowanie na realizację długo wyczekiwanego remontu ul. Nawojowskiej w Nowym Sączu (3-kilometrowy odcinek od skrzyżowania z ul. Grodzką, Rejtana i Długosz, do osiedla Zawada i skrzyżowania z al. Piłsudskiego). Na ten cel zagwarantowano kwotę prawie 12,5 miliona złotych. Rządowe wsparcie to 50% kosztów związanych z modernizacją. Przetarg na remont 3-kilometrowego odcinka ulicy Nawojowskiej wygrało Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe S.A. z Dębicy. Za 26,5 mln zł (połowa środków pochodzi z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg) ma m.in. wymienić nawierzchnię i przebudować skrzyżowania.

Nawojowska asfalt
Zadania na drogach gminnych i powiatowych

W ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, środki przekazywane są na zasadach konkursowych, głównie na dofinansowanie budowy, przebudowy i remontu dróg powiatowych i gminnych. Wsparcie będzie przyznawane na podstawie wniosków o dofinansowanie, składanych przez jednostki samorządu terytorialnego w ramach naborów przeprowadzanych na terenie każdego województwa. Za przeprowadzenie naboru oraz późniejszą ocenę wniosków o dofinansowanie będą odpowiadać wojewodowie.

Warunkiem uzyskania dofinansowania jest złożenie przez adekwatnego zarządcę drogi wniosku o dofinansowanie u wojewody i spełnienie kryteriów kwalifikacyjnych. Kryteria oceny wniosków określone są w ustawie o Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg i wskazują szereg przesłanek, które powinny zostać wzięte pod uwagę przez komisję dokonującą oceny wniosku. Uwzględnia się takie kwestie jak: zwiększenie dostępności transportowej jednostek administracyjnych, zapewnienie spójności sieci dróg publicznych, podnoszenie standardów technicznych dróg powiatowych i gminnych, poprawę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego czy poprawę dostępności terenów inwestycyjnych. Natomiast wojewodowie ustalą szczegółowe kryteria uwzględniające specyfikę i potrzeby regionu.

Idź do oryginalnego materiału