Remont w centrum, a korki na północy miasta

3 dni temu

— To jest tak naprawdę drugi etap jednej inwestycji, która zaczęła się jeszcze w 2024 roku. Przeszliśmy z peronu południowego Placu Powstańców Wielkopolskich na Peron Północny. Tu i tam zakres prac to adekwatnie wszystko to, co jest w ziemi, zostanie odkopane i wykonane w nowy sposób nową technologią łącznie z położeniem mat wibroizolacyjnych tak, żeby mieszkańcy okolicznych kamienic mogli też mieć trochę ciszej w swoich mieszkaniach — wyjaśnia Daniel Misiek, rzecznik prasowy MPK Wrocław.

Napotkani przechodnie zgodnie podkreślali, iż każdy remont, który poprawia komfort mieszkańców i bezpieczeństwo użytkowników jest potrzebny.

— Widzę właśnie, iż jest remont. No dobrze, iż jest remont, żeby coś zrobili, żeby było wygodniej — mówi Stanisława, mieszkanka Wrocławia.

—Tam była taka nawierzchnia bardzo zła — kostka względem torów, miała różną wysokość, także myślę, iż był potrzebny. Wcześniej remontowali drugą stronę — dodaje Michał, mieszkaniec Wrocławia.

— Tutaj długo już są chyba te remonty. Wcześniej gdy tu mieszkałam, to też było remontowane i też była „objazdówka”. Remonty są potrzebne, to wszystko musi być cały czas naprawiane — podkreśla Adriana, mieszkanka Kamieńca Wrocławskiego.

Jednak trzeba się liczyć z utrudnieniami, zwłaszcza w godzinach szczytu.

— Trzeba remontować kiedyś. No ale dzisiaj się spóźniłem, bo tutaj miałem spotkanie, więc zaskoczyło mnie to trochę — mówi Michał, mieszkaniec Wrocławia.

— Ze względu na charakterystykę zmian w tym układzie torowym, ruch autobusowy otrzymujemy na ulicy Trzebnickiej, a ruch tramwajowy przesuwamy na ulicę Reymonta, tak żeby oczywiście wszystkie te przystanki cały czas były obsługiwane przez nasz tabor, ale umożliwiając jak największą drożność autobusową na ulicy Trzebnickiej i tramwajową w ulicy Reymonta. o ile chodzi zaś o ruch kołowy. Tutaj te zmiany tak naprawdę dla kierowców są dwie. Po pierwsze, wszyscy kierowcy jadący z centrum w kierunku Mostów Trzebnickich pojadą już ulicą Trzebnicką bez objazdów. Natomiast ci, którzy kierują się z Mostów Trzebnickich w stronę centrum, muszą uzbroić się w cierpliwość, ponieważ jest objazd, on jest poprowadzony ulicą Kleczkowską — podkreśla Daniel Misiek, rzecznik prasowy MPK Wrocław.

Biuro MPK akcję informacyjną na temat zmian organizacji ruchu prowadzi od dłuższego czasu.

— Tę akcję informacyjną prowadzimy wielotorowo. Zaczynając od takich najbardziej podstawowych rzeczy jak rozdawanie ulotek, wysyłaliśmy też komunikaty prasowe, medialne, na tablicach informacyjnych tych przystankowych, ale również tych dużych nad głównymi arteriami miasta też są informacje o tym, iż te zmiany są wprowadzane — informuje Daniel Misiek, rzecznik prasowy MPK Wrocław.

Remont potrwa do połowy lutego.

— Uspokajamy, to tylko na kilka tygodni, najbliższych tygodni. o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem, za 6 do 8 tygodni wszystko wróci już do normy — zapewnia rzecznik prasowy MPK, Daniel Misiek.

— Jak będzie ładnie zrobione, wszystko dziur nie będzie, no pewnie będzie ładnie, a teraz to tak wie pani, widać pani jak to, co tu się dzieje?! Człowiek chodzi po mieście, to widzi, ale co zrobimy, nic nie zrobimy. Możemy tylko ponarzekać, a więcej nic — mówi Eugeniusz, mieszkaniec Wrocławia.

Idź do oryginalnego materiału