Rezerwacja wizyt w ZUS. Wygoda, oszczędność czasu i większy komfort dla klientów

8 godzin temu

Sprawę w ZUS możesz załatwić od ręki, bez kolejki. Zarezerwuj wcześniej wizytę. Zakład Ubezpieczeń Społecznych od stycznia 2026 roku rozszerza usługę rezerwacji wizyt w swoich placówkach i zachęca klientów do kontaktu online.

Rezerwacja wizyt w ZUS to rozwiązanie dostępne od ponad 10 lat. Przez ten czas liczba osób, które z wyprzedzeniem umawiają się na wizyty, stale rośnie. W ten sposób można skorzystać z porady specjalistów bez czekania do stanowiska obsługi.

Zachęcamy, by klienci korzystali z systemu rezerwacji wizyt w placówkach i by taki sposób obsługi stał się regułą. Klient samodzielnie wybiera placówkę, dogodny termin spotkania, co pozwala mu lepiej zaplanować dzień. Dlatego zdecydowaliśmy się promować tę usługę we wszystkich naszych placówkach i od stycznia 2026 roku będziemy systematycznie zwiększać wykorzystanie wizyt rezerwowanych – mówi dyrektor Departamentu Relacji z Klientami Magdalena Mazur-Wolak.

Jakie są zalety rezerwacji wizyt

Klienci korzystający z takich rozwiązań podkreślają, iż to oszczędność czasu, ponadto nie muszą przebywać w zatłoczonych miejscach. Dla wielu osób – zwłaszcza starszych lub ze szczególnymi potrzebami –oczekiwanie w kolejce bywa uciążliwe – wyjaśnia Anna Grabowska, regionalny rzecznik prasowy w województwie warmińsko-mazurskim

Działania promujące usługę rezerwacji były prowadzone pilotażowo w kilku jednostkach w Polsce. W Poznaniu i Wałbrzychu już ponad 90 procent klientów przychodzi do ZUS wyłącznie po wcześniejszym zarezerwowaniu wizyty.

Korzyści z rezerwacji wizyt są następujące:

  • spersonalizowana obsługa –doradca może się przygotować do obsługi klienta i ma dla niego czas;
  • możliwość ustalenia dogodnego terminu wizyty;
  • przewidywalny czas oczekiwania na obsługę;
  • jasne informacje o terminie i miejscu wizyty;

Jak można się umówić na wizytę w placówce w ZUS

Obecnie wizytę stacjonarną w ZUS można zarezerwować:

  • przez swój profil na PUE/eZUS;
  • telefonicznie w najbliższym oddziale ZUS (numery są podane na stronie zus.pl w zakładce „Zarezerwuj wizytę” -> „Wizyta w placówce”;
  • podczas wizyty w placówce ZUS, np. na stanowisku Informacji ogólnej/Dziennika podawczego lub na stanowisku komputerowym dla klientów.

Ponadto klienci mogą skorzystać z e-wizyty, czyli konsultacji on-line ze specjalistą. E-wizytę można zarezerwować:

  • na stronie zus.pl w zakładce „Zarezerwuj wizytę” -> „E-wizyta”;
  • w aplikacji mZUS;
  • w aplikacji mObywatel.

Czy osoby, które nie zarezerwują wcześniej wizyty, też zostaną obsłużone?

Rezerwowanie wizyt w placówkach w żaden sposób nie ogranicza dostępu klientów do usług ZUS. Osoba, która nie umówiła się wcześniej na wizytę, zawsze uzyska pomoc, ale musi się liczyć z tym, iż będzie czekać na obsługę lub może wybrać wizytę w innym terminie.

Większość spraw można załatwić w ZUS przez portal eZUS lub aplikację mZUS, podczas e-wizyty, a także telefonicznie przez infolinię ZUS. Katalog usług dostępnych w kanałach zdalnych jest stale rozwijany, niemniej jednak nie zapominamy o klientach, którzy wybierają osobisty kontakt z pracownikiem ZUS. Wtedy zachęcamy do umówienia wizyt w wybranej placówce i w wybranym terminie – dodaje rzeczniczka.

(ZUS)

Idź do oryginalnego materiału