Rozbudowa drogi pod Opolem za blisko 100 mln zł

2 dni temu

Odcinek drogi krajowej nr 45, który czeka rozbudowa, zaczyna się na rondzie na granicy Zawady. Jego koniec jest około 9 kilometrów dalej w Jełowej, na styku z modernizowanym odcinkiem Jełowa – Bierdzany.

Drogowcy informują, iż trasa nr 45 zyska większa nośność i ma być bardziej bezpieczna. – Rozbudowę przejdą trzy skrzyżowania. Chodzi m.in. o korektę geometrii wlotów, w tej chwili niekorzystną. Na przecięciu DK45 z drogą powiatową Kolanowice – Węgry powstanie czterowlotowe rondo – zapowiada Agata Andruszewska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu.

Rozbudowa drogi krajowej nr 45 oznacza też powstanie nowego wiaduktu nad linią kolejową OpoleKluczbork. Zastąpi on istniejący przejazd kolejowy. Wiadukt będzie przebiegał prostopadle nad torami. Stąd konieczność budowy około 800 metrów łącznic do konstrukcji. To wiązało się z wycinkami na terenach leśnych, realizowanych przez Lasy Państwowe.

– Przebudowane będą także trzy obiekty mostowe nad rzekami Mała Panew, Kanał Fabryczny i Brynica. powstanie też ciąg pieszo-rowerowy i dodatkowe jezdnie w celu skomunikowania przyległych terenów – wylicza Agata Andruszewska.

Rozbudowa drogi krajowej nr 45 oznacza także m.in. modernizację oświetlenia i odwodnienia.

Wykonawcą będzie firma Duna Polska (dawniej Mota-Engil Central Europe), która ma zrealizować inwestycję za blisko 98,5 mln zł. GDDKiA Opole podpisała umowę w tej sprawie. Prace mają się rozpocząć jeszcze w 2025 roku i potrać do 2027 roku.

***

Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania

Idź do oryginalnego materiału