Odcinek drogi krajowej nr 45, który czeka rozbudowa, zaczyna się na rondzie na granicy Zawady. Jego koniec jest około 9 kilometrów dalej w Jełowej, na styku z modernizowanym odcinkiem Jełowa – Bierdzany.
Drogowcy informują, iż trasa nr 45 zyska większa nośność i ma być bardziej bezpieczna. – Rozbudowę przejdą trzy skrzyżowania. Chodzi m.in. o korektę geometrii wlotów, w tej chwili niekorzystną. Na przecięciu DK45 z drogą powiatową Kolanowice – Węgry powstanie czterowlotowe rondo – zapowiada Agata Andruszewska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu.
Rozbudowa drogi krajowej nr 45 oznacza też powstanie nowego wiaduktu nad linią kolejową Opole – Kluczbork. Zastąpi on istniejący przejazd kolejowy. Wiadukt będzie przebiegał prostopadle nad torami. Stąd konieczność budowy około 800 metrów łącznic do konstrukcji. To wiązało się z wycinkami na terenach leśnych, realizowanych przez Lasy Państwowe.
– Przebudowane będą także trzy obiekty mostowe nad rzekami Mała Panew, Kanał Fabryczny i Brynica. powstanie też ciąg pieszo-rowerowy i dodatkowe jezdnie w celu skomunikowania przyległych terenów – wylicza Agata Andruszewska.
Rozbudowa drogi krajowej nr 45 oznacza także m.in. modernizację oświetlenia i odwodnienia.
Wykonawcą będzie firma Duna Polska (dawniej Mota-Engil Central Europe), która ma zrealizować inwestycję za blisko 98,5 mln zł. GDDKiA Opole podpisała umowę w tej sprawie. Prace mają się rozpocząć jeszcze w 2025 roku i potrać do 2027 roku.






***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania