Nowa trasa o długości 12,6 km połączy Ostrów Wielkopolski z Ostrzeszowem, znacząco odciążając ruch na dotychczasowej drodze krajowej nr 11. W ramach inwestycji powstaną dwa węzły drogowe – Przygodzice oraz Antonin. Pierwszy z nich umożliwi zjazd na lokalne trasy i starą DK11, która po oddaniu nowej ekspresówki straci status drogi krajowej. Drugi węzeł zapewni szybkie połączenie z drogą krajową nr 25 w kierunku Oleśnicy i Wrocławia.
Zgodnie z harmonogramem, w ciągu 10 miesięcy powstanie projekt budowlany i zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej). Jej procedowanie potrwa około siedmiu miesięcy. Prace w terenie rozpoczną się po uzyskaniu decyzji i potrwają 22 miesiące, z wyłączeniem okresów zimowych. Planowany termin oddania trasy do użytku to druga połowa 2029 roku.
Projekt uwzględnia rozwiązania proekologiczne. Na odcinku zaplanowano cztery przejścia dla zwierząt – zarówno górne, jak i dolne. Systemy oczyszczania wód opadowych oraz ekrany akustyczne mają chronić środowisko i ograniczyć uciążliwość inwestycji dla mieszkańców. Ponadto powstaną nowe drogi lokalne i infrastruktura dla pieszych oraz rowerzystów.
To kolejny krok w rozbudowie S11 na południu Wielkopolski. W czerwcu podpisano umowę na budowę sąsiedniego, 18-kilometrowego fragmentu między Ostrzeszowem Północ a Kępnem, który ma być gotowy w pierwszej połowie 2029 roku.
Droga ekspresowa S11 docelowo połączy Koszalin z autostradą A1 w Pyrzowicach, stając się kluczową arterią transportową kraju.
