Rusza budowa ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia

1 miesiąc temu

We wtorek oficjalnie zainaugurowano budowę ostatniego brakującego fragmentu Wschodniej Obwodnicy Wrocławia (WOW) – jednej z największych inwestycji drogowych realizowanych przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego. Symboliczne wbicie łopaty oznacza rozpoczęcie prac na odcinku, który połączy al. Karkonoską z rondem na ul. Grota-Roweckiego oraz z istniejącą już częścią obwodnicy.

Domknięcie kluczowego połączenia komunikacyjnego

Nowy, około 3,6-kilometrowy odcinek przebiegnie od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do węzła A4 Bielany Wrocławskie, biegnąc przez miejscowość Wysoka. Realizację powierzono firmie SKANSKA, która odpowiada za wykonanie całości prac budowlanych.

W ramach inwestycji powstaną m.in.:

  • most nad rzeką Ślęzą,
  • wiadukt nad linią kolejową Wrocław–Świdnica,
  • ciąg pieszo-rowerowy,
  • dwie kładki dla pieszych.

Całość projektu ma na celu nie tylko poprawę przepustowości, ale również zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu mieszkańców południowych rejonów Wrocławia oraz okolicznych miejscowości.

Inwestycja o znaczeniu regionalnym

Wschodnia Obwodnica Wrocławia liczyć będzie łącznie blisko 30 kilometrów, z czego 27 km jest już dostępnych dla kierowców – od Długołęki przez Łany, Siechnice i Żerniki Wrocławskie do ul. Grota-Roweckiego.

Po zakończeniu budowy ostatniego odcinka trasa połączy się z autostradą A4, stanowiąc spójny układ komunikacyjny, który znacząco odciąży centrum miasta z ruchu tranzytowego.

Łączny koszt inwestycji to blisko 900 milionów złotych, a jej realizacja wpisuje się w strategię rozwoju infrastruktury Dolnego Śląska, której celem jest zrównoważony rozwój transportu i poprawa dostępności regionu.

Jak podkreślają przedstawiciele samorządu, to długo oczekiwany moment – dzięki domknięciu obwodnicy Wrocław zyska nową jakość komunikacyjną, a kierowcy alternatywną i szybszą trasę przejazdu między południem a wschodem miasta.

Idź do oryginalnego materiału