Rusza projekt przebudowy Trzebnickiej. Kleczków zyska nowoczesną infrastrukturę

2 dni temu

Wrocławskie Inwestycje podpisały umowę na przygotowanie projektu przebudowy ul. Trzebnickiej – jednej z najważniejszych arterii Kleczkowa. To początek szeroko zakrojonych działań, które w najbliższych latach całkowicie odmienią tę część Wrocławia.

Nowe chodniki, drogi rowerowe i przystanki

Zgodnie z umową, wykonawca opracuje projekt budowy i przebudowy dróg rowerowych oraz chodników wzdłuż całej ul. Trzebnickiej. Dokumentacja obejmie również modernizację przystanku komunikacji miejskiej, budowę miejsc postojowych, nowych przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych, a także miejskich kanałów technologicznych i sieci wodociągowej.

Tam, gdzie pozwalają warunki terenowe, projektanci uwzględnią także rozszczelnienie nawierzchni w celu zwiększenia retencji wód opadowych oraz nowe nasadzenia zieleni, które poprawią estetykę i mikroklimat ulicy.

Wartość i harmonogram inwestycji

Wartość zadania wynosi ponad 960 tysięcy złotych, a czas realizacji projektu określono na 12 miesięcy. Po jego zakończeniu miasto planuje przystąpić do kolejnych etapów inwestycji – ogłoszenia przetargu i rozpoczęcia prac budowlanych.

Torowisko, mosty i nowa jakość komunikacji

Przebudowa ul. Trzebnickiej to część szerszego planu modernizacji Kleczkowa. Równolegle MPK Wrocław kończy prace nad projektem przebudowy torowiska tramwajowego, co ma poprawić płynność i komfort przejazdów komunikacji miejskiej.

Kolejnym elementem arterii będą mosty Trzebnickie, dla których Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta uzyskał już pozwolenie wodnoprawne. Aktualnie realizowane są prace projektowe dotyczące infrastruktury technicznej – m.in. miejskich kanałów technologicznych i oświetlenia.

Na początku października projektant złożył również wniosek do Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o opinię niezbędną do uzyskania decyzji ZRiD.

Kleczków w najbliższych latach stanie się jednym z najlepiej skomunikowanych i najnowocześniejszych fragmentów Wrocławia – przyjaznym zarówno pieszym, rowerzystom, jak i pasażerom komunikacji miejskiej.

Idź do oryginalnego materiału