Wąski przystanek przy ul. ul. Dubois zamieni się w węzeł przesiadkowy. Będzie to prawdziwa rewolucja, która pozwoli utworzyć komfortowe miejsce przesiadkowe dla pasażerów komunikacji zbiorowej. Koszt inwestycji szacowany jest na blisko 42 mln złotych, a pierwsze prace ruszą w najbliższy weekend.
– Rozpoczynamy przebudowę węzła przesiadkowego przy skrzyżowaniu ulic Dubois i Drobnera. Inwestycja całkowicie zmieni oblicze tego miejsca, tworząc nowoczesne i komfortowe minicentrum przesiadkowe dla pasażerów komunikacji zbiorowej. Wykonawca rozpocznie prace w nocy z 21 na 22 listopada. Oznacza to zmiany w organizacji ruchu i komunikacji miejskiej przez większość czasu trwania inwestycji tramwaje nie będą kursować przez to skrzyżowanie – informują Wrocławskie Inwestycje.
Tramwaje pojadą objazdami od soboty (22 listopada):
- linie 0 i 6 – przez most Piaskowy,
- linia 7 – przez mosty Pomorskie,
- linia 19 – ul. Pomorską, pl. Staszica i pl. Bema.

Tydzień później (w nocy z 28 na 29 listopada) wdrożone zostaną zmiany dla kierowców. W rejonie skrzyżowania będzie dostępny jeden pas w każdym kierunku. Na ulicy Drobnera kierowcy pojadą po jezdni wybudowanej na czas budowy na obecnym torowisku tramwajowym. Zamknięte zostaną wloty z ulic: Łokietka, Rydygiera i Śrutowej.

Inwestycja obejmie duży zakres prac związanych z przebudową infrastruktury podziemnej – prace na sieci: energetycznej, gazowej, wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej oraz telekomunikacyjnej, a także przebudowę torowiska tramwajowego na ponad półkilometrowym odcinku oraz budowę nowych, bezpiecznych peronów przystankowych.
Zaplanowano również zieleń w postaci nasadzeń: tu 19 drzew (8 sztuk na peronach), 1375 szt. krzewów liściastych, 1525 szt. pnączy, 1080 szt. traw ozdobnych, 270 szt. półkrzewów, 270 szt. roślin cebulowych.
– Na obu ulicach przebudowane zostaną jezdnie, wybudowane będą nowe bezpieczne drogi dla rowerów i przejazdy rowerowe, które połączą się z wybudowaną infrastrukturą m.in. na ul. Pomorskiej czy w drugiej części ul. Dubois – wyliczają Wrocławskie Inwestycje.
Prace potrwają 1,5 roku.

1 godzina temu














