Dobra wiadomość dla kierowców. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla ostatniego, brakującego fragmentu Wschodniej Obwodnicy Warszawy (WOW) w ciągu drogi ekspresowej S17. 14-kilometrowy domknie Warszawski Węzeł Drogowy. Brakujący odcinek o długości około 14 kilometrów, rozciągający się od węzła Drewnica (na skrzyżowaniu z S8) do węzła Warszawa Wschód, jest ostatnim elementem układanki, który pozwoli na docelowe rozłożenie ruchu na obwodnicy stolicy. w tej chwili kierowcy, z powodu braku WOW, zmuszeni są korzystać z dróg wojewódzkich i lokalnych ulic, co generuje dodatkowe korki i obciążenia. Jak pokazują dane z Generalnego Pomiaru Ruchu 2020-2021, najbardziej obciążone fragmenty ringu to S8 na wysokości Powązek (blisko 200 tys. pojazdów dziennie) oraz most Grota-Roweckiego (około 186 tys. pojazdów).
Szukają projektanta, który wytyczy przebieg S17 WOW
GDDKiA poszukuje
biura projektowego, którego głównym zadaniem będzie ponowna analiza możliwych wariantów przebiegu nowej trasy. Szczególny nacisk ma zostać położony na rozwiązania tunelowe, a projektanci wezmą pod uwagę nowoczesne technologie oraz dotychczasowe doświadczenia z podobnych inwestycji. Celem prac jest wskazanie najbardziej kor