Urząd Miejski w Łowiczu zapowiada rozpoczęcie procesu weryfikacji deklaracji dotyczących opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Akcja rozpocznie się 15 kwietnia i obejmie teren całego miasta. Celem jest sprawdzenie, czy liczba osób zgłoszonych w deklaracjach odpowiada rzeczywistości. Weryfikacja będzie prowadzona m.in. na podstawie danych o zużyciu wody , ale również w oparciu o inne dostępne informacje, które mogą wskazywać na nieprawidłowości. W przypadku rozbieżności, właściciele nieruchomości zostaną wezwani do złożenia korekty deklaracji wstecznie .
– jeżeli deklaracja nie zostanie złożona lub skorygowana, miasto wyda decyzję administracyjną określającą wysokość opłaty , a także może nałożyć grzywnę – informuje urząd. Działania te wynikają z art. 6o ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Deklarację, korektę lub zmianę danych można składać:
Osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Łowiczu – Pl. Stary Rynek 1, 99-400 Łowicz.
Korespondencyjnie – wysyłając dokumenty na adres urzędu.
Elektronicznie – poprzez platformę ePUAP na adres: /lr24qxn733/S