Inauguracyjny skład pendolino wyruszył pod Tatry o godz. 7:29 ze stacji Warszawa Wschodnia. Po drodze zatrzyma się m.in. w Krakowie i Nowym Targu, a do Zakopanego dotrze o godz. 12:14.
W drogę powrotną do stolicy pociąg odjedzie o godz. 15:50, by o godz. 20:14 dotrzeć na stację Warszawa Zachodnia.
Hej #Zakopane ! 👋
— PKP Intercity (@PKPIntercityPDP) October 18, 2025
Ruszyliśmy! 🚄 Inauguracyjne #Pendolino #PKPIntercity pędzi pod Tatry 🏔️
Pogoda nie rozpieszcza 🌧️, ale humory dopisują 😄
Do zobaczenia na miejscu!@J_Malinowski @DariuszKlimczak @PiotrMalepszak @MI_GOV_PL pic.twitter.com/7QWjPBkVbY
Zwiedzanie pociągu
W godzinach 13:00–15:30 na peronie drugim zakopiańskiego dworca zaplanowano zwiedzanie pociągu. Goście będą mogli wejść do wnętrza Pendolino, usiąść w fotelu maszynisty, zajrzeć do przedziału drużyny konduktorskiej oraz zobaczyć zaplecze kuchenne strefy restauracyjnej WARS.
Uczestnicy wydarzenia otrzymają gorącą czekoladę, kawę i herbatę, a maszyniści pokażą najważniejsze elementy wyposażenia i opowiedzą o swojej pracy.
Sobotni przejazd Pendolino pod Tatry to wydarzenie inauguracyjne, poprzedzające uruchomienie regularnych połączeń. PKP Intercity przygotowało na tę okazję promocyjną ofertę – bilety na przejazd kosztowały symbolicznie 1 zł.
Znad morza w góry jednym pociągiem
Od 14 grudnia br. pociągi Pendolino będą kursować do Zakopanego codziennie, zapewniając bezpośrednie połączenie z Trójmiasta.
Czas przejazdu z Gdańska do Zakopanego wyniesie 7 godz. i 1 minutę, a z Krakowa pod Tatry – 1 godz. 57 minut, co będzie rekordem w historii połączeń kolejowych na tej trasie. w okresie wakacyjnym relacja zostanie wydłużona do Kołobrzegu, łącząc Tatry z Bałtykiem.
Przedstawiciele branży turystycznej podkreślają, iż uruchomienie pendolino ma znaczenie nie tylko praktyczne – skracając czas przejazdu i podnosząc komfort podróży – ale także marketingowe. Szybkie, prestiżowe połączenie kolejowe ma szansę przyciągnąć do Zakopanego bardziej zamożnych gości i budować wizerunek kurortu jako miejsca dobrze skomunikowanego z resztą kraju.
Nowe połączenia są możliwe dzięki modernizacji linii kolejowej na Podhale, zakończonej w grudniu 2023 r. Inwestycja o wartości ponad 1,4 mld zł netto objęła odnowienie ponad 100 km torów, 130 rozjazdów i 300 obiektów inżynieryjnych. Rok wcześniej zakończono rewitalizację zabytkowego dworca w Zakopanem.
Czytaj też: Odsłonięcie tablicy pamięci Ireny Sendlerowej na Ochocie