Ryanair stawia wszystko na lotnisko w Modlinie! Alarm w branży lotniczej: Modlin z planami rozbudowy

9 godzin temu

Lotnisko Warszawa–Modlin przygotowuje się do największej rozbudowy w swojej historii. Ryanair i zarząd portu podpisali nową, wieloletnią umowę, która zakłada ponadtrzykrotny wzrost liczby pasażerów do 2030 roku. Prognozy mówią o ponad 5 milionach podróżnych rocznie już za pięć lat.

Zgodnie z umową Ryanair zainwestuje 400 mln dolarów w rozwój swojej bazy operacyjnej w Modlinie. Flota samolotów stacjonujących w porcie wzrośnie z obecnych 4 do 8 maszyn typu Boeing 737. Tylko w 2025 roku linia planuje obsłużyć 1,5 mln pasażerów, a do końca dekady – ponad 5 mln rocznie.

Nowa strategia zakłada też stworzenie 200 nowych miejsc pracy w samej bazie przewoźnika. Chodzi m.in. o pilotów, inżynierów, pracowników pokładowych i obsługi naziemnej. Dodatkowe 400 miejsc zatrudnienia ma powstać w wyniku rozwoju terminalu, usług komercyjnych i handlowych.

Modernizacja terminalu i nowe stanowiska dla samolotów

Port lotniczy Warszawa–Modlin zobowiązał się do rozbudowy infrastruktury. Do września 2027 roku powstaną cztery nowe stanowiska postojowe oraz przynajmniej osiem kolejnych punktów odprawy pasażerów, co zwiększy ich całkowitą liczbę do 12.

To nie tylko kwestia przepustowości. Nowe rozwiązania mają poprawić komfort podróżnych, przyspieszyć obsługę i umożliwić płynne zarządzanie ruchem lotniczym, który – jak pokazuje załączony wykres – ma systematycznie rosnąć od 2025 roku.

Najszybciej rozwijający się port w Polsce?

Michael O’Leary, prezes Grupy Ryanair, podkreślił znaczenie nowej umowy dla strategii rozwoju przewoźnika w Polsce. Według niego Modlin stanie się w najbliższych latach „najszybciej rozwijającym się portem lotniczym w kraju”, obsługującym 60 tras o wysokim potencjale niskokosztowym.

Szef Ryanaira zwrócił uwagę, iż warunki oferowane przez zarząd lotniska są wyjątkowo sprzyjające dla tanich linii, a nowa umowa może zapoczątkować dynamiczną ekspansję przewoźnika w centralnej Polsce.

Modlin chce być liderem regionu

Pełniący obowiązki prezesa lotniska w Modlinie, Jacek Kowalski, zaznaczył, iż kooperacja z Ryanairem to efekt konsekwentnej strategii odbudowy pozycji portu. Po latach spadków i ograniczeń Modlin ma ambicję stać się wiodącym portem regionalnym w kraju.

Z danych zaprezentowanych w czasie podpisania umowy wynika, iż ruch pasażerski w Modlinie wzrośnie z 1,5 mln w 2025 roku do 5,2 mln w 2030 roku. To ponad trzykrotny skok w ciągu pięciu lat, oparty zarówno na zwiększeniu siatki połączeń, jak i inwestycjach w infrastrukturę.

Impuls dla lokalnej gospodarki

Nowa umowa to nie tylko korzyści dla branży lotniczej. Wzrost zatrudnienia, rozwój usług lotniskowych i wzmożony ruch turystyczny mają dać silny impuls gospodarce Mazowsza i okolicznych regionów. Port lotniczy Modlin – jak podkreślili obaj partnerzy – ma pełnić funkcję centrum taniego latania dla całej Polski centralnej.

Podpisanie umowy odbyło się 8 lipca w Warszawie. Wydarzenie to może otworzyć nowy rozdział w historii mazowieckiego lotnictwa cywilnego.

Idź do oryginalnego materiału