Co dzieje się na budowie S10 Bydgoszcz – Toruń? Sprawdź nasz raport!
Na odcinku Bydgoszcz Południe – Bydgoszcz Park Przemysłowy (plus obwodnica Brzozy w ciągu DK25) trwa budowa wiaduktu w ramach węzła Zielona, pod S10 w ciągu drogi Bydgoszcz – Piecki oraz deskowanie korpusu na obiekcie nad torami magistrali węglowej, który połączy park przemysłowy z węzłem w Emilianowie. W Trwa też wykonanie podbudowy pomocniczej na DW239 i przy ul. Zielonej i wykonanie przepustów drogowych.
Niedawno rozpoczęto budowę odcinka Bydgoszcz Park Przemysłowy – Solec Kujawski. Na razie wykonano wycinkę; trwa karpowanie Planowane są też wycinki pozostałych drzew znajdujących się w liniach rozgraniczających w km 277 DK10. Wykonano odhumusowanie pod wiaduktu przy Pronaturze: aktualnie wykonywany jest wykop pod podpory. Rozpoczęto tworzenie objazdu drogi powiatowej Solec Kujawski – Chrośna na potrzeby przełożenia ruchu.
Wykonawca odcinka trzeciego – Solec Kujawski – Toruń Zachód – kontynuuje prace ziemne na większej części odcinka. Od km 20,5 do 21,8 wykonano podłoże pod konstrukcję, a od 23,7 do 27,2 km podbudowę zasadniczą. Ułożono też ściek trójkątny w dwóch miejscach. Realizowane są roboty mostowe związane z konstruowaniem wiaduktów i przejść dla zwierząt. istotną informacją związaną z odcinkiem trzecim jest otwarcie ofert na budowę połączenia Solca z węzłem S10. Najtańszą przedstawił wykonawca tego fragmentu „eski”, czyli Mirbud.
W poniedziałek wojewoda Michał Sztybel przekazał, iż opóźnienie wydania decyzji ZRID dla odcinka czwartego (obwodnica Torunia) wynika z problemu formalno-prawnego, który nie jest ściśle związany z „dziesiątką”, a z działką sąsiadującą. – RDOŚ nie wydaje dokumentu, ponieważ na tej działce znajdują się bloki toruńskiego TBS. Problem polega na tym, iż zdaniem dyrekcji jest to samowola budowlana – oznajmił wojewoda. Toruński TBS nie zgadza się z taką opinią; do tematu wrócimy.