S52 Beskidzka Droga Integracyjna. Przetarg na pierwszy odcinek

7 godzin temu
  • S52 Beskidzką Drogę Integracyjną podzielono na cztery odcinki
  • Po przetargu na pierwszy odcinek zostanie ogłoszony także na drugi do Kalwarii Zebrzydowskiej
  • Wnioski o zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla całej trasy zostaną zgłoszone w 2027 r.

Drugi przetarg na badania i projekt budowlany

To już drugi przetarg, pierwszy unieważniono wiosną 2024 r. Powodem było nikłe zainteresowanie i bardzo drogie oferty. W nowym podejściu trasę podzielono na cztery odcinki, postępowanie dotyczy pierwszego z nich. Wcześniej było sześć, można było składać oferty na określone części.

Wybrany wykonawca zrealizuje badania geologiczne, opracuje projekt budowlany i uzyska zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Przygotuje też projekt wykonawczy.

Droga ekspresowa S52 z trzema węzłami

Pierwszy odcinek drogi ekspresowej S52 (BDI) o długości 16 km to najbardziej wysunięty na zachód fragment trasy. Powstanie w województwach śląskim i małopolskim, od węzła Bielsko-Biała Hałcnów (budowanego w ramach S1) do węzła w Bulowicach. Zaplanowano trzy węzły Kozy (woj. śląskie), Kęty i Bulowice (woj. małopolskie). W latach 2020–2021 tą częścią DK52 przejeżdżało 20 tys. pojazdów na dobę.

Droga ekspresowa S11. 19 chętnych, znamy oferty dla dwóch odcinków


Wkrótce zostanie ogłoszony kolejny przetarg, na liczący 20 km odcinek drogi ekspresowej S52 między Chocznią a Kalwarią Zebrzydowską. Tu Beskidzka Droga Integracyjna stanie się też obwodnicą Wadowic i Kalwarii.

Badanie geologiczne dla Beskidzkiej Drogi Integracyjnej

Na całej trasie przewidziano ponad 6,6 tys. odwiertów (o średniej głębokości 11 m) i prawie 2,4 tys. sondowań (średnio 11 m). W razie potrzeby odwierty mogą osiągnąć choćby 30 m. Pobrane próbki pozwolą na poznanie budowy geologicznej terenu, szczegółowe określenie warunków podłoża i zbadanie warunków nośności. Sondowanie pokaże, jaki opór stawia grunt i jaką ma nośność.

S52 Beskidzka Droga Integracyjna

Beskidzka Droga Integracyjna, część drogi ekspresowej S52 połączy Bielsko-Białą z Kętami, Andrychowem, Wadowicami, Kalwarią Zebrzydowską i dotrze do DK7 w Głogoczowie. Trasa będzie liczyć 61 km. Powstanie 12 węzłów: Kozy, Kęty, Bulowice, Andrychów, Inwałd, Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ, Kalwaria Wschód, Sułkowice i Skawina.

Złożenie wniosków o ZRID dla czterech odcinków BDI przewidziano na 2027 r. Po ich uzyskaniu zostaną ogłoszone przetargi na budowę trasy.

Przeczytaj także: Plan przetargów GDDKiA na 2025 r. 330 km za 13,5 mld zł?

Idź do oryginalnego materiału