Są pieniądze. Sto mln na nową trasę tramwajową

3 godzin temu

Miasto podpisało umowę na dofinansowanie budowy trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka. Dostaniemy aż 100 mln zł.

Pieniądze te są niezbędne, by dokończyć budowę torowiska, za pomocą którego szybciej dojedziemy z centrum na Wildę czy Łazarz.

– Pozyskane dofinansowanie, pozwoli odmienić też samą ulicę Ratajczaka. Zostanie tam uspokojony ruch samochodowy. Odcinek od ul. Św. Marcin do skrzyżowania z ul. Ogrodową i Powstańców Wielkopolskich będzie bardziej przyjazny mieszkańcom – zostanie objęty strefą zamieszkania. Kierowcy na takim terenie nie mogą przekraczać prędkości jazdy 20 km/h – informuje Urząd Miasta Poznania.

Dzięki temu będzie bezpieczniej i ciszej, co wpłynie na komfort mieszkańców okolicznych budynków. Będzie też więcej zieleni. Tę zaprojektowano po obu stronach ulicy. Nie będą to same niskie krzewy, ale i dające latem cień drzewa. Całość ma być utrzymana w klimacie zielonej alei. Pojawią się więc również wyznaczone miejsca na letnie kawiarniane ogródki. Po zmroku ul. Ratajczaka rozświetlą zupełnie nowe latarnie. Oczywiście projekt uwzględnia także rowerzystów, dla których przewidziano drogi rowerowe.

– 100 mln zł pozwoli nie tylko na zdecydowane poprawienie komunikacji zbiorowej w Poznaniu, ale stworzy spokojne miejsce w rejonie ulicy Ratajczaka. Będzie to obszar przyjazny osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ma być tu bowiem zastosowany bezprogowy układ nawierzchni. Wprowadzone zostaną również oznaczenia dla osób z niepełnosprawnościami pomagające dotrzeć np. na przystanek – informuje Miasto.

A jak wpłynie nowa trasa tramwajowa na nasze podróże po mieście? Teraz, by dostać się z centrum na Wildę i Dębiec, tramwaje muszą pokonywać trasę przez ul. Podgórna, pl. Wiosny Ludów, ul. Strzelecką i Królowej Jadwigi. Już niebawem pojadą skrótem tylko przez ul. Ratajczaka. Trasa wraz z budowanym właśnie prawoskrętnem dla tramwajów z ul. 27 Grudnia w Mielżyńskiego utworzy zupełnie nową oś komunikacyjną w relacji południe-północ Poznania. Docelowo stworzy połączenie przez Garbary w stronę Naramowic, co w znacznym stopniu odciąży Most Teatralny.

Dofinansowanie budowy torowiska i przebudowy ul. Ratajczaka pochodzi z unijnego programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027. Umowę zawarto między Miastem Poznań a Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

wizualizacja/ źródło : PIM
Źródło: https://www.poznan.pl/mim/info/news/100-mln-zl-na-inwestycje-w-poznaniu,246511.html
Error happened.
Idź do oryginalnego materiału