Siatkarski klub z Bydgoszczy szuka nowego sponsora tytularnego. Z końcem obecnego sezonu wygasa umowa z Hurtownią Narzędzi Visła oraz firmą PROFIX. Klub wydał komunikat informujący o postępach w poszukiwaniach nowego partnera.
Pozyskanie nowego sponsora tytularnego to priorytet na najbliższe tygodnie. Klub przez cały czas określa, ze długofalowym celem jest powrót do PlusLigi. – Aktywnie poszukujemy partnera biznesowego, który w roli sponsora tytularnego pomoże nam kontynuować rozwój i realizować ambitne cele sportowe. Intensywnie szukamy firm, które będą chciały wykorzystać bardzo duży potencjał siatkówki w Polsce – mówi prezes Wojciech Jurkiewicz.
Skorzystają na sukcesach siatkówki?
Rozmowy z potencjalnymi partnerami już trwają. – Firmy, z którymi w tej chwili rozmawiamy, są szczególnie zainteresowane naszym zintegrowanym podejściem. Nie oferujemy tylko ekspozycji logotypu, ale całościową platformę łączącą biznes, sport i społeczność lokalną. Sponsor tytularny zyskuje dostęp do sieci kontaktów biznesowych, możliwość zaangażowania w projekty społeczne i edukacyjne oraz ekspozycję w jednym z najchętniej oglądanych dyscyplin sportowych w Polsce – mówi Tomasz Konieczyński, dyrektor ds. marketingu i sponsoringu.
Klub liczy, iż skorzysta na sukcesach polskiej siatkówki i przypomina, iż reprezentacja jest w tej chwili mistrzem Europy i wicemistrzem olimpijskim, a PlusLiga uznawana jest za najsilniejszą ligę siatkarską na świecie. To ma zachęcić potencjalnych sponsorów. – O wyjątkowej popularności siatkówki mogliśmy się o tym przekonać w zeszłym roku, kiedy klub we współpracy z Urzędem Miasta Bydgoszczy zorganizował w czasie finału IO w Paryżu Miejską Strefę Kibica na Wyspie Młyńskiej, która przyciągnęła kilka tysięcy fanów siatkówki – czytamy w klubowym komunikacie, który we wtorek został wysłany do mediów.
Kiedyś była Delecta
Klub przypomina także o sukcesach w promowaniu sponsorów. Najbardziej skorzystała na tym Delecta, która była tytularnym partnerem podczas pierwszych historycznych sezonów w PlusLidze. Od tego czasu minęło już jednak prawie 20 lat. Działacze podkreślają jednak, iż wartość marketingowa dla sponsorów przez cały czas jest duża.
– Przez ostatnie sezony generowaliśmy najwyższy ekwiwalent reklamowy wśród wszystkich klubów 1. Ligi, a siatkarskie derby rozegrane w listopadzie 2024 r. w hali Łuczniczka oglądało 3000 kibiców, co jest wynikiem porównywalnym z frekwencją na meczach PlusLigi – wyjaśnia Konieczyński. – Te konkrety przekonują firmy, iż kooperacja z naszym klubem to nie tylko wsparcie sportu, ale przede wszystkim efektywna inwestycja marketingowa -dodaje.
Kluczowy moment dla klubu
Klub podkreśla, iż oprócz działalności sportowej jest też organizatorem licznych inicjatyw społecznych i biznesowych, które angażują lokalną społeczność i przedsiębiorców. – W rozmowach z potencjalnymi sponsorami duże zainteresowanie budzi nasza Drużyna Biznesu – społeczność kilkudziesięciu firm działających na zasadach biznesowego networkingu. Równie atrakcyjna dla partnerów jest Bydgoska Wyspa Siatkówki, projekt integrujący rodziny, oraz program E-BALANS.PL, nasze innowacyjne działanie przeciwdziałające cyberuzależnieniom wśród dzieci i młodzieży – mówi prezes Jurkiewicz.
Jak informuje, pozyskanie nowego sponsora tytularnego to nie tylko wyzwanie biznesowe, ale przede wszystkim misja o fundamentalnym znaczeniu dla przyszłości bydgoskiej siatkówki. – Nasza odpowiedzialność wykracza daleko poza bieżący sezon czy choćby kilka najbliższych lat. To odpowiedzialność za kontynuację tradycji klubu, który wychował pokolenia świetnych siatkarzy – podkreśla Jurkiewicz.
– Przygotowaliśmy kilka nowych, ciekawych wariantów współpracy, zarówno dla nowego sponsora tytularnego, jak i dla każdej firmy, która będzie chciała włączyć się do grona przedsiębiorców, którym zależy na podtrzymaniu siatkarskich tradycji w Bydgoszczy – podsumowuje Tomasz Konieczyński i zaprasza do bezpośredniego kontaktu. Więcej szczegółowych informacji można pozyskać pod numerem telefonu 601 274 134 lub pisząc na adres mailowy [email protected].