Słupek na drodze rowerowej na Wyżynach. Czy jest potrzebny?

1 dzień temu

Przy ulicy Glinki, na wysokości przystanku przy Zelwerowicza i Stokrotki, ustawiono słupki uniemożliwiające parkowanie aut przy pobliskich pawilonach. Jeden z nich znajduje się pośrodku drogi dla rowerów, co wzbudziło kontrowersje. Przedstawiamy głosy przedstawiciela środowiska rowerowego i Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

Na chodniku i trasie rowerowej wzdłuż ulicy Glinki, w poniżej widocznej lokalizacji zamontowano słupki wzdłuż wjazdu na parking przy pawilonach handlowych.

Jak widać na załączonym zdjęciu, jeden z nich stanął pośrodku drogi dla rowerów. Zdaniem Krzysztofa Załoga, prezesa Bydgoskiego Klubu Turystycznego „Rowerowe Błonie” słupek stwarza ogromne niebezpieczeństwo dla rowerzystów jadących grupą tą drogą.

Nie ma tam żadnego znaku informującego o zwężeniu a sam słupek nie posiada naklejek odblaskowych. o ile jest to samowola budowlana, należy ją jak najszybciej usunąć aby chronić życie i zdrowie rowerzystów, szczególnie po zmierzchu. W przypadku gdy ktoś wydał zgodę na tę szykanę, proszę o rozważenie cofnięcia tej decyzji – poinformował nas Załóg. O kwestię postawienia wygrodzenia zapytaliśmy drogowców.

Słupki w kolorze biało-czerwonym (z czerwonym elementem odblaskowym) na wysokości ulicy Glinki 51 zostały ustawione na podstawie projektu stałej organizacji ruchu. O takie rozwiązanie apelowali okoliczni mieszkańcy, ponieważ samochody dostawcze i osobowe wjeżdżały po drodze rowerowej oraz chodniku do pobliskich pawilonów handlowych – tłumaczy Katarzyna Muszyńska. Rzeczniczka bydgoskich drogowców zapewnia, iż wprowadzone rozwiązanie jest zgodne z obowiązującymi przepisami.

W celu niedopuszczenia do wjeżdżania pojazdów na chodniki lub ciągi piesze albo rowerowe stosuje się słupki blokujące. Słupki te mogą być wykonane z metalu, drewna lub tworzyw sztucznych. Barwa słupków blokujących powinna być biało-czerwona – czytamy w załączniku do rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.

Podobne rozwiązania funkcjonują w wielu polskich miastach. W Bydgoszczy takie słupki są ustawione również na ul. Chodkiewicza przy posesji nr 19b. Z uwagi na konieczność zabezpieczenia tego fragmentu drogi rowerowej i chodnika przed pojazdami nie planujemy ich usunięcia – podsumowuje rzeczniczka.

Idź do oryginalnego materiału