Przy ulicy Glinki, na wysokości przystanku przy Zelwerowicza i Stokrotki, ustawiono słupki uniemożliwiające parkowanie aut przy pobliskich pawilonach. Jeden z nich znajduje się pośrodku drogi dla rowerów, co wzbudziło kontrowersje. Przedstawiamy głosy przedstawiciela środowiska rowerowego i Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.
Na chodniku i trasie rowerowej wzdłuż ulicy Glinki, w poniżej widocznej lokalizacji zamontowano słupki wzdłuż wjazdu na parking przy pawilonach handlowych.
Jak widać na załączonym zdjęciu, jeden z nich stanął pośrodku drogi dla rowerów. Zdaniem Krzysztofa Załoga, prezesa Bydgoskiego Klubu Turystycznego „Rowerowe Błonie” słupek stwarza ogromne niebezpieczeństwo dla rowerzystów jadących grupą tą drogą.
– Nie ma tam żadnego znaku informującego o zwężeniu a sam słupek nie posiada naklejek odblaskowych. o ile jest to samowola budowlana, należy ją jak najszybciej usunąć aby chronić życie i zdrowie rowerzystów, szczególnie po zmierzchu. W przypadku gdy ktoś wydał zgodę na tę szykanę, proszę o rozważenie cofnięcia tej decyzji – poinformował nas Załóg. O kwestię postawienia wygrodzenia zapytaliśmy drogowców.
– Słupki w kolorze biało-czerwonym (z czerwonym elementem odblaskowym) na wysokości ulicy Glinki 51 zostały ustawione na podstawie projektu stałej organizacji ruchu. O takie rozwiązanie apelowali okoliczni mieszkańcy, ponieważ samochody dostawcze i osobowe wjeżdżały po drodze rowerowej oraz chodniku do pobliskich pawilonów handlowych – tłumaczy Katarzyna Muszyńska. Rzeczniczka bydgoskich drogowców zapewnia, iż wprowadzone rozwiązanie jest zgodne z obowiązującymi przepisami.
– W celu niedopuszczenia do wjeżdżania pojazdów na chodniki lub ciągi piesze albo rowerowe stosuje się słupki blokujące. Słupki te mogą być wykonane z metalu, drewna lub tworzyw sztucznych. Barwa słupków blokujących powinna być biało-czerwona – czytamy w załączniku do rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
– Podobne rozwiązania funkcjonują w wielu polskich miastach. W Bydgoszczy takie słupki są ustawione również na ul. Chodkiewicza przy posesji nr 19b. Z uwagi na konieczność zabezpieczenia tego fragmentu drogi rowerowej i chodnika przed pojazdami nie planujemy ich usunięcia – podsumowuje rzeczniczka.