Solaris dostarczy 120 autobusów przegubowych z napędem diesla do Warszawy

1 tydzień temu

Solaris Bus & Coach wygrywa największy w 2025 roku przetarg ogłoszony przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, zdobywając kontrakt na dostawę 120 przegubowych autobusów Solaris Urbino 18 z napędem diesla. Zakup ten ma na celu modernizację warszawskiej floty i zastąpienie w codziennej eksploatacji najstarszych pojazdów, co bezpośrednio przełoży się na zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa przewozów.

Dostawy autobusów rozpoczną się w drugiej połowie 2026 roku i będą kontynuowane w 2027 roku. Zgodnie z zapisami umowy, zamawiający ma również możliwość zwiększenia zamówienia o kolejne 100 przegubowych Solarisów w tej samej specyfikacji.

Nowe, spalinowe Solarisy dla Warszawy

Nowe, niskopodłogowe autobusy przegubowe będą oferowały 133 miejsca, w tym 39 miejsc siedzących. Pojazdy zostaną wyposażone w nowoczesne udogodnienia, klimatyzację i system monitoringu. Dodatkowym elementem wyposażenia, znanym już w warszawskiej komunikacji miejskiej, jest tzw. alcolock, czyli blokada antyalkoholowa dla kierowców. Urządzenie to bada obecność alkoholu w wydychanym powietrzu i blokuje uruchomienie silnika w przypadku pozytywnego wyniku. Na dachu autobusów zostaną również zamontowane panele fotowoltaiczne, które będą służyć do ograniczenia zużycia energii przez pojazd.

Solaris Bus & Coach to czołowy europejski producent, który koncentruje swoją działalność na rozwoju pojazdów nisko- i zeroemisyjnych, takich jak elektryczne, wodorowe i trolejbusy, choć w jego portfolio przez cały czas znajdują się również autobusy z napędem diesla oraz CNG. Od początku działalności firmy wyprodukowano już ponad 27 000 pojazdów marki Solaris. Warto odnotować, iż aż 1750 z nich trafiło dotychczas do przewoźników z Warszawy. Solaris należy do hiszpańskiej Grupy CAF.

Idź do oryginalnego materiału