Ulica Piłsudskiego w Sosnowcu znów przejezdna! Od 1 sierpnia pod wiaduktem pojadą tramwaje i auta. To dobra wiadomość dla tysięcy pasażerów i kierowców.
Sosnowiec: wraca ruch pod wiaduktem na ul. Piłsudskiego. Koniec objazdów!

Kierowcy, pasażerowie tramwajów i mieszkańcy Zagłębia wreszcie doczekali się upragnionej zmiany. Od piątku, 1 sierpnia, otwarty zostanie przejazd pod wiaduktem kolejowym na ul. Piłsudskiego w Sosnowcu. To oznacza koniec długich objazdów i powrót komunikacji miejskiej na stałe trasy.
Wiadukt przy ul. Piłsudskiego był przebudowywany w ramach dużej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. W ostatnich tygodniach zamontowano tam 24-metrowe stalowe belki i nowe przyczółki. Prace przebiegały zgodnie z planem. Efekty widać już teraz.
- Przejazd pod wiaduktem udostępnimy samochodom osobowym i tramwajom w piątek nad ranem – zapowiada PKP PLK. – Piesi przez cały czas mogą korzystać z chodnika, ale ciężarówki wciąż muszą jeździć objazdami.
Ulga dla pasażerów i kierowców
Największą zmianę odczują pasażerowie komunikacji miejskiej. Od 1 sierpnia 11 linii – 3 tramwajowe i 8 autobusowych – wracają na swoje podstawowe trasy. Dzięki temu mieszkańcy Środuli i Zagórza znów będą mieć bezpośrednie połączenie z Katowicami.
- To ważna zmiana nie tylko dla Sosnowca – mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik ZTM. – Zmiany dotyczą też podróżnych z Będzina, Bytomia, Czeladzi, Dąbrowy Górniczej, Katowic, Mysłowic, Piekar Śląskich i Siemianowic Śląskich.
Tramwaje linii 15, 21 i 26 wracają na swoje tory. Autobusy M4, M17, 91, 299, 723, 808, 813 i 835 znów pojadą bez objazdów. Przy okazji zostaną zawieszone linie zastępcze 45 i Z-21, a nowe rozkłady pojawią się m.in. dla tramwajów 34, 36 i 44.
Prace trwają, ale przejazd już jest
Choć otwarcie przejazdu to duży krok w kierunku ukończenia inwestycji, to roboty wciąż trwają. Jeszcze w tym roku kolejarze chcą ułożyć nowe tory nr 1 i 3. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na trzeci kwartał 2026 roku.
Modernizacja linii od Będzina przez Sosnowiec do Katowic Szopienic zwiększy bezpieczeństwo i płynność ruchu. Prace prowadzone są pod czujnym okiem konserwatora zabytków.
Źródło: GZM, PKP PLK