Zwycięzcą przetargu została firma Strabag, która zrealizuje inwestycję za 4 297 277,84 zł. Prace potrwają 13 miesięcy od podpisania umowy, a rozpoczną się po przekazaniu placu budowy i przygotowaniu Projektu Tymczasowej Organizacji Ruchu.
Marszałek województwa, Władysław Ortyl, podkreśla, iż projekt ma najważniejsze znaczenie dla rozwoju komunikacyjnego regionu i płynności ruchu na trasach obsługujących mielecką strefę:
Trudności podczas realizacji zostaną zrekompensowane nowym układem drogowym, który zapewni przepustowość. Najpierw roboty zaczną się przy budowie ronda w Szydłowcu za 4 mln złotych, a w 2026 przystąpimy do realizacji w terenie budowy drogi wojewódzkiej obsługującej Specjalną Strefę Ekonomiczną Euro-Park Mielec i lotnisko za niemal 68 mln złotych. Te inwestycje są komplementarne. Bardzo ważne jest wspieranie Specjalnych Stref Ekonomicznych, ponieważ to one są motorem napędowym gospodarki regionalnej.
https://korso.pl/wiadomosci/radomysl-wielki-przed-symboliczna-decyzja-pod-glosowanie-trafi-wybor-patronki/xRVegJ2AmLAGrtFuQOxdMarszałek zwrócił także uwagę na praktyczne efekty przebudowy:
Budowa rond przynosi podwójne korzyści – po pierwsze ruch tranzytowy jest płynny, a po drugie lokalni mieszkańcy mogą bez przeszkód włączyć się do ruchu ze znaczącą poprawą bezpieczeństwa ruchu.
Utrudnienia w trzech miejscach
Dyrektor PZDW, Piotr Miąso, wskazuje, iż roboty będą prowadzone przy zachowaniu ruchu drogowego:
Zadanie będzie realizowane w systemie połówkowym przy ruchu wahadłowym sterowanym sygnalizacją świetlną, tak żeby utrzymać ciągłość ruchu. To nie jedyne utrudnienia, których użytkownicy będą się spodziewać. Po uzyskaniu decyzji ZRID, rozpocznie się budowa nowej drogi obsługującej Specjalną Strefę Ekonomiczną i lotnisko w Mielcu. W sumie ruch będzie utrudniony w 3 miejscach: na drodze wojewódzkiej nr 985 w Szydłowcu i w Trześni oraz na ulicy Lotniskowej w Mielcu.
Nowe rondo powstanie na skrzyżowaniu DW 985 z drogą powiatową 1713R, na terenie mieleckiej SSE. To jedno z najruchliwszych miejsc w układzie komunikacyjnym regionu – w 2020 r. notowano tu ponad 10 tys. pojazdów na dobę, a ruch stale rośnie.
https://korso.pl/wiadomosci/pzl-mielec-z-przelomowa-umowa-smiglowce-z-podkarpacia-beda-gasic-pozary-w-europie/VXmbcQpXDJF2snh7oF7DGłos w sprawie zabrała także radna i mieszkanka Trześni, Celina Szymańska, która od lat zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie:
Cieszę się, iż wraz z rozstrzygnięciem przetargu ruszają prace przy budowie ronda na skrzyżowaniu DW nr 985 z drogą powiatową w kierunku Trześni. Ta inwestycja znacząco poprawi płynność ruchu i bezpieczeństwo przejazdu. Jako Radna Gminy Mielec minionej i obecnej kadencji, serdecznie dziękuję Panu Władysławowi Ortylowi, Marszałkowi Województwa Podkarpackiego, za pochylenie się nad prośbą mieszkańców Trześni i okolic. Dziękuję również Podkarpackiemu Zarządowi Dróg Wojewódzkich za podjęcie realizacji przedsięwzięcia, które podniesie jakość życia, zmniejszy korki oraz liczbę wypadków i kolizji dla wszystkich podróżujących.
Jak będzie wyglądać nowe rondo?
Projekt przewiduje:
- rondo o średnicy zewnętrznej 46 m,
- wyspę środkową o średnicy 32 m,
- pas dla pojazdów nienormatywnych o szerokości 4 m,
- wydłużone wyspy trójkątne na wylotach,
- wloty DW 985 w formie kontrałuków z wyspą dzielącą,
- drogę dla rowerów o szerokości 3 m wzdłuż drogi powiatowej.
To rozwiązanie ma poprawić bezpieczeństwo, odciążyć ruch tranzytowy i ułatwić dojazd do SSE Euro-Park Mielec oraz okolicznych miejscowości.











