Stawki opłat drogowych na 407 wzrosną dla wielu kierowców w nowym roku

bejsment.com 2 dni temu


W nowym roku codzienne dojazdy do pracy mogą stać się nieco droższe. Firma zarządzająca autostradą 407 twierdzi, iż zmiany są konieczne, aby sprostać wymaganiom i przygotować się na przyszły wzrost

Firma zarządzająca 407 ETR opublikowała harmonogram stawek na 2025 r., który obejmuje nowe opłaty strefowe i klasyfikacje pojazdów. Zgodnie z komunikatem prasowym stawki opłat za przejazd dla lekkich pojazdów będą wynosić od 3 do 14 centów za kilometr.

Dzięki nowej klasyfikacji pojazdów motocykliści będą niedługo płacić mniej niż kierowcy pojazdów lekkich. Jednak większe ciężarówki, SUV-y i samochody dostawcze holujące przyczepy będą musiały zapłacić więcej niż wcześniej.

W Whitby niektórzy mieszkańcy już ubolewają nad podwyżkami cen, mówi Steve Lee, radny North Ward. „To musi być jedna z najdroższych płatnych dróg na świecie” – powiedział CBC Toronto.

O cenie przejazdu decyduje kilka czynników, w tym dzień tygodnia, godzina, wielkość pojazdu i inne.

„Ludzie są zaniepokojeni” – powiedział Lee. „Już na starcie jest to droga droga”.

Średni miesięczny rachunek dla osoby prowadzącej lekki pojazd wzrośnie o osiem dolarów – powiedziała wiceprezes 407 ds. komunikacji i relacji rządowych, Christina Basil CBC Toronto za pośrednictwem poczty elektronicznej. Powiedziała również, iż powodem, dla którego 407 potroi liczbę stref, jest zapewnienie, iż może precyzyjniej ustalać stawki opłat i lepiej zarządzać ruchem.

„W nadchodzących latach spodziewany jest znaczny wzrost w regionie, a my wdrażamy nowe strategie cenowe, aby zarządzać naszym obecnym popytem, jednocześnie przygotowując się na przyszły wzrost” – napisała Basil.

Zmiany stawek pojawiają się w czasie, gdy wielu mieszkańców chciałoby, aby prowincja subsydiowała opłaty za przejazd ciężarówek korzystających z 407, aby bardziej udostępnić autostradę 401 dla samochodów osobowych. Inni chcą, aby prowincja wykupiła 407 z prywatnych rąk.

W przesłanym pocztą elektroniczną oświadczeniu rzecznik Ministerstwa Transportu powiedział, iż aktualnie prowincja prowadzi rozmowy z zarządem autostrady 407. „Będziemy przez cały czas szukać sposobów, aby uczynić życie Ontaryjczyków bardziej przystępnym cenowo i zapewnić im możliwość dotarcia tam, gdzie potrzebują każdego dnia, jak najniższym kosztem. Obejmuje to przyjrzenie się wszystkim opcjom i budowę krytycznej infrastruktury, której potrzebujemy, aby nadążyć za rosnącą populacją” – napisała Dakota Brasier.

Niektórzy kierowcy, w tym James McEwan, emerytowany inżynier budownictwa, który mieszka w Burlington, twierdzą, iż prowincja powinna rozważyć dotacje dla ciężarówek, biorąc pod uwagę, jak zatłoczona stała się droga 401, dodając, iż nowe ceny 407 również nie pomagają kierowcom. „To irytujące… Irytujące od samego początku było to, iż prowincja w ogóle ją sprzedała. Nie zgadzałem się z tym, kiedy to się stało”.

Lee zaleca kierowcom mądre planowanie dojazdów do pracy. „Myślę, iż ludzie powinni dokładnie przyjrzeć się stronie internetowej, przyjrzeć się informacjom o zmianach stref, sprawdzić, o której godzinie jeżdżą codziennie do pracy” – powiedział. „Być może można to dostosować tak, aby nie musieli tracić pieniędzy i czasu spędzanego w samochodzie, a w zamian wykorzystać go dla rodziny”.

Idź do oryginalnego materiału