Strony internetowe – najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

2 godzin temu

Strony internetowe pozwalają rozwinąć skrzydła niemal każdemu biznesowi, niezależnie od tego, w jakiej branży działamy. Z roku na rok handel internetowy staje się coraz popularniejszy, przez co powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Jednak samo zbudowanie strony internetowej nie gwarantuje sukcesu, należy o nią jeszcze odpowiednio zadbać.

Strona internetowa to najlepsza wizytówka firmy. jeżeli nie znamy się na programowaniu, nie mamy wiedzy i odpowiednich narzędzi, najlepiej będzie jej budowę zlecić profesjonalistom.

Będąc właścicielem danej strony internetowej, powinniśmy jednak nieco zapoznać się z zagadnieniami z nią związanymi. W tym artykule uzyskasz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania odnośnie stron internetowych.

Co to jest CMS?

CMS (ang. Content Management System) to system zarządzania treścią na stronach internetowych, który w sposób znaczący ułatwia pracę nad stroną internetową. Stronę internetową można zbudować bez CMS, jednak nie będzie to dobre wyjście, kiedy ma być rozbudowana i złożona z wielu elementów. Dzięki CMS zmodyfikujemy nie tylko treści, ale szereg innych elementów. Najpopularniejszym CMS-em typu open source jest w tej chwili WordPress. W oparciu o niego działają różnego rodzaju strony internetowe, sklepy internetowe czy blogi.

Co to jest responsywna strona internetowa?

Termin responsywna będzie powtarzał się wiele razy, ponieważ jest to zdecydowany wymóg dzisiejszych czasów. O responsywnej stronie www mówimy wówczas, kiedy otwiera się ona w niezmienionej formie zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak również mobilnych. Trudno sobie wyobrazić, iż dziś mogłoby być inaczej, zważywszy na popularność urządzeń mobilnych. Responsywna strona internetowa to również taka, która będzie atrakcyjną wobec robotów wyszukiwarek – tego typu strony częściej są indeksowane w wyszukiwarce.

Czym jest user experience?

W dosłownym tłumaczeniu user experience oznacza doświadczenie użytkownika. Obejmuje to całość wrażeń, które odczuwają użytkownicy w stosunku do danego produktu. User experience ma również znaczenie w odniesieniu do stron internetowych. Dbając o pozytywne wrażenia użytkowników odwiedzających stronę internetową, możemy liczyć na zwiększenie współczynnika konwersji.

Czym jest konwersja w odniesieniu do stron internetowych?

Konwersja w głównej mierze odnosi się do sklepu internetowego. O konwersji mówimy wówczas, kiedy odbiorca wykonuje pożądane zadanie. Konwersja powinna skłonić użytkownika do odpowiedzenia na wezwanie do działania. Natomiast współczynnik konwersji wyraża się procentowo, pokazując udział osób wykonujących pożądane działanie.

Jaka to użyteczna strona internetowa?

Użyteczna strona www (także przyjazna pod pozycjonowanie w Google) to taka, po której użytkownicy poruszają się bezproblemowo, odnajdując informacje, których poszukują. Na użyteczność strony składają się między innymi odpowiednia nawigacja, wygląd, kolor i wielkość czcionki, możliwość odtworzenia strony na urządzeniach mobilnych czy szybkość ładowania.

– Materiał zewnętrzny

Idź do oryginalnego materiału