Świdnica Miasto po modernizacji, realizowane są prace na Przedmieściu. Wszystko za ponad 32 miliony [FOTO]

1 godzina temu

Zakończono wielomilionową inwestycję spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, w ramach której zajęto się modernizacją systemu sterowania ruchem na stacji Świdnica Miasto. Celem tych prac było podniesienie poziomu bezpieczeństwa i zwiększenie przepustowości na liniach kolejowych przebiegających przez miasto. Z kolei na stacji Świdnica Przedmieście trwa budowa nowego peronu. Zmiany można też zauważyć na Kraszowicach.

Przypomnijmy, w ramach modernizacji stacji Świdnica Miasto spółka PKP Polskie Linie Kolejowe przewidziała m.in. przebudowę dwóch nastawni, budowę nowoczesnego i wyposażonego w zasilanie awaryjne systemu sterowania ruchem kolejowym, czy też wymianę urządzeń torowych, sygnalizatorów, wskaźników oraz oświetlenia na terenie stacji i pobliskich przejazdów kolejowych. Konieczność wykonania przebudowy tłumaczona była rosnącym ruchem pasażerskim i towarowym na stacji. Dodatkowo w ramach zadania przewidziano budowę nowego systemu monitoringu na przejazdach kolejowych na ulicy Komunardów oraz Wałbrzyskiej.

PKP PLK właśnie poinformowało o zakończeniu inwestycji. – Na stacji Świdnica Miasto zamontowaliśmy nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym, które podnoszą poziom bezpieczeństwa na przejazdach i usprawniają prowadzenie ruchu na magistrali Podsudeckiej oraz linii Wrocław – Sobótka – Świdnica. To jedno z kilku zadań realizowanych na Dolnym Śląsku, w ramach których nowe urządzenia pozwolą odblokować nieczynne szlaki, zwiększyć przepustowość linii i podnieść poziom bezpieczeństwa. Prace w Świdnicy wykonaliśmy z KPO za ponad 16 mln złotych – mówi Marta Pabiańska z zespołu prasowego PKP PLK.

Informuje ona zarazem o drugim przedsięwzięciu prowadzonym w tej chwili na terenie Świdnicy, czyli o modernizacji szlaku Świdnica Przedmieście – Świdnica Kraszowice na linii kolejowej nr 285. Realizacja tej inwestycji pochłonie blisko 16 mln złotych. – Do końca roku na stacji Świdnica Przedmieście powstanie nowy peron. Obiekt poprawi komfort obsługi podróżnych i pozytywnie wpłynie na prowadzenie ruchu. Jego budowa pozwoli na krzyżowanie się pociągów pasażerskich na stacji. Na szlaku Świdnica Przedmieście – Świdnica Kraszowice przywrócimy ruch towarowy na nieużywanym od ponad 10 lat dwukilometrowym odcinku – zapowiada Pabiańska.

– Krótki, ale znaczący szlak wyposażamy w nowoczesne urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym, m.in. semafory, wskaźniki i blokady liniowe. Pozwoli to na sprawne i bezpieczne przejazdy pociągów, co przełoży się na dogodniejszą ofertę dla podróżnych i krótsze przejazdy składów towarowych na linii Legnica – Katowice (nr 137). Modernizujemy kolejne dwa przejazdy na ul. Kraszowickiej – wylicza przedstawicielka kolejowej spółki.

Działania w Świdnicy, których łączna wartość przekracza 32 mln zł poprawią przepustowość na Magistrali Podsudeckiej oraz linii Wrocław – Sobótka – Świdnica. Podniosą również poziom bezpieczeństwa w mieście dzięki nowym urządzeniom przejazdowym na czterech skrzyżowaniach kolejowo-drogowych – podkreśla.

1 z 12
przejazd kolejowy na ul. Kraszowickiej
przejazd kolejowy na ul. Kraszowickiej
przejazd kolejowy na ul. Kraszowickiej
przejazd kolejowy na ul. Kraszowickiej
przejazd kolejowy na ul. Kraszowickiej
budowa nowego peronu na stacji Świdnica Przedmieście
budowa nowego peronu na stacji Świdnica Przedmieście
budowa nowego peronu na stacji Świdnica Przedmieście
budowa nowego peronu na stacji Świdnica Przedmieście
budowa nowego peronu na stacji Świdnica Przedmieście
budowa nowego peronu na stacji Świdnica Przedmieście

/PKP PLK, mn/

Idź do oryginalnego materiału