Wszystkie szkoły, dla których organem prowadzącym jest Powiat Ostrzeszowski, wymagają jak najszybszego przeprowadzenia prac remontowych i modernizacyjnych. Tak wynika z „Informacji o stanie realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2023/24”, którego na swoim ostatnim posiedzeniu wysłuchali radni Rady Powiatu.
Według kierownik Wydziału Oświaty, Spraw Europejskich, Promocji i Rozwoju Dominiki Grzesiak-Sikory jednym z większych wyzwań dla samorządu w bieżącej kadencji jest dostosowanie bazy szkolnej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
– Paradoksem jest, iż choćby Szkoła Specjalna w chwili obecnej nie jest pod względem architektonicznym przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych – zwracała uwagę. – Żadna szkoła ogólnodostępna nie jest dostosowana do osób niepełnosprawnych ruchowo.
Na tym jednak lista potrzeb oczywiście się nie kończy.
– W I Liceum Ogólnokształcącym mowa jest o renowacji powierzchni sali gimnastycznej i konserwacji jej pokrycia dachowego – kontynuowała D. Grzesiak-Sikora. – W Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym ze względów przeciwpożarowych musimy wybudować osobne wejście do stołówki. Ponadto ta placówka do dnia dzisiejszego nie doczekała się choćby małej sali gimnastycznej. W Zespole Szkół nr 2 musimy zrobić remont nawierzchni boiska, parkingu i terenu dojazdowego do warsztatów szkolnych, który jest w opłakanym stanie. W Zespole Szkół nr 1 mamy też ogromny problem z zawilgoceniem piwnic, z brakiem odwodnienia, z tym, iż w chwili obecnej budynek w zasadzie stoi w wodach gruntowych i ta wilgoć wychodzi. Musimy także naprawić dach na budynku warsztatów szkolnych.
Głos w tej sprawie zabrał również radny Mariusz Mądry, członek komisji oświaty. Jego zdaniem problemem są zbyt małe nakłady finansowe.
– Rodzice odwiedzają szkoły, obserwują to i nieraz padają pytania dlaczego klasa nie jest pomalowana itp., ale bez środków dyrektorzy naprawdę nie są w stanie naprawdę nic zrobić. A mamy super dyrektorów, bardzo zaangażowanych – stwierdził.
Starosta Dariusz Świtoń potwierdził, iż temat poprawy stanu bazy lokalowej placówek oświatowych wymaga podjęcia działań i zadeklarował, iż będzie on traktowany priorytetowo.