Most Chrobrego powstał w połowie lat 60. XX wieku i od 1989 roku nie był gruntownie remontowany. Przeprowadzona ekspertyza wykazała, iż obiekt jest w bardzo złym stanie technicznym, z uwagi m.in. na nieszczelną izolację pod chodnikami, widoczne uszkodzenia spowodowane przez korozję, nieszczelność w dylatacji czy brak prawidłowego odwodnienia. Jak dodano, przecieki i uszkodzenia korozyjne mogły też wpłynąć na obniżenie nośności mostu, który jest jedną z najważniejszych tras w mieście, łączącą Stare Miasto z Ostrowem Tumskim i Śródką.
Zgodnie z projektem nowego obiektu, po obu stronach mostu powstaną drogi rowerowe i chodniki, które zostaną połączone z istniejącą infrastrukturą. Przy Katedrze powstanie wspólny przystanek tramwajowo-autobusowy ułatwiający pasażerom przesiadki. Autobusy będą mogły tam poruszać się po torowisku, co przyspieszy ich przejazd. Pojawią się nowe wiaty, tablice informacji pasażerskiej, ławki i ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami. Prace obejmą też okolicę.
Zmiany czekają także na pieszych przy skrzyżowaniu ul. Wyszyńskiego z ul. Wieżową i Ostrów Tumski, gdzie nie będą już musieli korzystać z przejścia podziemnego, ponieważ istniejące zejścia na przystanki zostaną zlikwidowane, a w ich miejsce pojawią się nowe, naziemne przejścia i przejazdy dla rowerów. Miasto zamierza jednak zostawić możliwość poruszania się pod jezdnią na ul. Wyszyńskiego na trasie ul. Wieżowa – ul. Panny Marii.
Zadanie obejmie także budowę ciągu pieszo-rowerowego na ul. Wyszyńskiego. Powstanie ta też pięć miejsc odpoczynku z ławkami i stojakami rowerowymi.
Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie musiał też wykonać prace związane z odwodnieniem drogowym, oświetleniem ulicznych, zielenią i sygnalizacją świetlną. W czasie trwania robót przebudowana będzie sieć wodociągowa.
By zmniejszyć uciążliwości komunikacyjne, realizacja inwestycji będzie podzielona na kilka etapów. Pierwszy rozpocznie się już jesienią tego roku. Całość, obejmująca zarówno rozbiórkę starego, jak i budowę nowego obiektu, ma potrwać trzy lata.

