42 piętrowe pociągi za miliardy
PKP Intercity podpisało kontrakt z Alstom Polska na 42 elektryczne zespoły trakcyjne, z 30-letnim pakietem utrzymania i opcją dokupienia kolejnych 30 składów. Wartość zamówienia: 4,1 mld zł za pociągi i 2,8 mld zł za utrzymanie. Pierwsze „piętrusy” pojawią się za około 3,5 roku, a dostawy zakończą się na początku 2032 roku.
Produkcja w Chorzowie i Nadarzynie
Nowe składy z rodziny Coradia Max będą miały sześć członów – cztery wagony piętrowe po bokach i dwa jednopoziomowe w środku. Te ostatnie zapewnią miejsca dla osób z niepełnosprawnościami, rowery i strefę gastronomiczną. Produkcja odbędzie się w Chorzowie, a wózki w Nadarzynie pod Warszawą.
Jak będą wyglądać nowe składy?
Każdy pociąg pomieści ponad 550 pasażerów, a możliwość jazdy w podwójnej trakcji pozwoli obsłużyć najbardziej obciążone trasy. Na pokładzie pasażerowie będą mieli klimatyzację i Wi-Fi, gniazda i porty ładowania, lampki do czytania, strefę ciszy i strefę rodzinną, przestrzeń z automatami vendingowymi oraz miejsca na rowery i duże bagaże.
Składy będą w pełni dostępne dla osób z niepełnosprawnościami. O bezpieczeństwo zadbają systemy ETCS poziomu 1 i 2, diagnostyka pokładowa oraz monitoring. Pociągi będą mogły jeździć pod napięciem 3 kV i 25 kV, co umożliwi obsługę tras w Czechach.
Gdzie pojadą piętrusy?
Nowe pociągi trafią na linie kategorii InterCity – ekonomiczne, ale oferujące zupełnie nowy standard podróży. Będą kursować m.in. na trasach Warszawa – Gdańsk, Warszawa – Łódź, Warszawa – Olsztyn, Warszawa – Wrocław, Warszawa – Kraków, Warszawa – Białystok i Warszawa – Terespol.
https://tulodz.pl/wiadomosci-lodz/strach-na-starym-widzewie-mieszkancy-prosza-o-monitoring-ale-miasto-mowi-nie/dBAZAzIiD8EaVtfO9Bcg
1 godzina temu









