Na początku z paliwa korzystać będzie głównie flota własna ORLENU, ale w kolejnych etapach stacja ma zostać otwarta także dla zewnętrznych firm transportowych. Instalacja w Płocku zostanie wyposażona w zbiornik mieszczący do 23 ton bioLNG oraz systemy chłodzenia i zabezpieczeń wymagane przy tego typu paliwie.
Inwestycja jest częścią projektu LAPIS, który zakłada budowę ogólnopolskiej sieci stacji tankowania bioLNG dla transportu ciężkiego. W wariancie bazowym mowa o 21 stacjach, a kolejne lokalizacje już są przygotowywane. Zgorzelec i Ostrów Wielkopolski są na etapie projektowania, a budowa ma ruszyć w przyszłym roku.
- Budowa pierwszej w Polsce stacji bioLNG w Płocku to początek większej zmiany, która silnie wesprze ORLEN w dążeniu do stania się liderem zielonej transformacji w sektorze paliwowym
- podkreśla Grzegorz Bujnowski, Dyrektor Wykonawczy ds. Handlu Gazem w ORLENIE.
Jak podaje koncern, rynek bioLNG w Polsce dopiero się rozwija, a największą barierą jest brak infrastruktury. Z badań ORLENU wynika jednak, iż firmy transportowe są gotowe wymieniać floty na pojazdy zasilane biometanem, jeżeli pojawi się realna możliwość tankowania. Płocka stacja ma być pilotażem i wzorem dla kolejnych inwestycji w całym kraju.


![Nasze siatkarskie dwójki na medal [FOTO]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/12/s1.jpg)













