Takiej stacji jeszcze tutaj nie było. Ruszyła budowa

2 godzin temu

Na początku z paliwa korzystać będzie głównie flota własna ORLENU, ale w kolejnych etapach stacja ma zostać otwarta także dla zewnętrznych firm transportowych. Instalacja w Płocku zostanie wyposażona w zbiornik mieszczący do 23 ton bioLNG oraz systemy chłodzenia i zabezpieczeń wymagane przy tego typu paliwie.

Inwestycja jest częścią projektu LAPIS, który zakłada budowę ogólnopolskiej sieci stacji tankowania bioLNG dla transportu ciężkiego. W wariancie bazowym mowa o 21 stacjach, a kolejne lokalizacje już są przygotowywane. Zgorzelec i Ostrów Wielkopolski są na etapie projektowania, a budowa ma ruszyć w przyszłym roku.

- Budowa pierwszej w Polsce stacji bioLNG w Płocku to początek większej zmiany, która silnie wesprze ORLEN w dążeniu do stania się liderem zielonej transformacji w sektorze paliwowym

- podkreśla Grzegorz Bujnowski, Dyrektor Wykonawczy ds. Handlu Gazem w ORLENIE.

Jak podaje koncern, rynek bioLNG w Polsce dopiero się rozwija, a największą barierą jest brak infrastruktury. Z badań ORLENU wynika jednak, iż firmy transportowe są gotowe wymieniać floty na pojazdy zasilane biometanem, jeżeli pojawi się realna możliwość tankowania. Płocka stacja ma być pilotażem i wzorem dla kolejnych inwestycji w całym kraju.

Idź do oryginalnego materiału