Duże utrudnienia dla mieszkańców warszawskiej Ochoty. W związku z budową trasy do Dworca Zachodniego tramwaje na Ochocie jeżdżą tylko do pętli Plac Narutowicza.
Zawieszono linię 15 i 25, a trasy 1 i 9 zostały skrócone.
Część mieszkańców Ochoty nie szczędzi słów krytyki. Mówią, iż przez zamkniętą trasę tramwajową będą jechać do pracy czy szkoły choćby pół godziny dłużej.
Zwracają również uwagę na kilkuminutowe opóźnienia linii zastępczych, co dla niektórych wiąże się ze spóźnieniem na kolejną przesiadkę.
Na zamkniętej trasie tramwajowej kursują autobusy zastępcze. Z9 dojedziemy do pętli P+R Krakowska co 3-4 minuty, a Z14 co 10 minut dowozi pasażerów do pętli na ulicy Instalatorów.
Tramwaje nie będą dojeżdżać do pętli P+R Aleja Krakowska
Jak mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich Witold Urbanowicz, tramwaje nie będą dojeżdżać do pętli P+R Aleja Krakowska.
—Tramwaje nie dojeżdżają teraz do pętli P+R Aleja Krakowska. Przerwa w ruchu tramwajów potrwa około 4,5 miesiąca. Na około 2 miesiące zamkniemy również ulicę Bitwy Warszawskiej 1920 roku na odcinku od Białobrzeskiej do Grójeckiej — mówi Urbanowicz.
Zabudowa rozjazdu przy Och-Teatrze
Planowana jest zabudowa tymczasowego rozjazdu przy Och-Teatrze.
— Zabudujemy tymczasowy rozjazd przy Och Teatrze. Umożliwi zawracanie tramwajów od strony centrum. Wszystkie tramwaje na Ochocie będą dojeżdżać tylko do placu Narutowicza. Od wtorku 3 czerwca linia 9 ponownie dojedzie do Och-Teatru.
Linia 1 zostaje skrócona do placu Narutowicza, a linie 15 i 25 wycofane z Ochoty — podkreśla Urbanowicz.
Do Pl. Narutowicza dojadą tramwaje linii 1, 7, 14.
Zamiast tramwajów — autobusy
Tramwaje na Grójeckiej i Al. Krakowskiej zostaną zastąpione autobusami.
— Tramwaje na Grójeckiej i Al. Krakowskiej zostaną zastąpione autobusami. Zostaną uruchomione dwie linie. Linia Z9 będzie kursować na trasie Plac Narutowicza P+R Aleja Krakowska, natomiast linia Z14 na trasie Plac Narutowicza Pętla Instalatorów — tłumaczy.
W czerwcu wykonawca planuje przełożenie ruchu między jezdniami w Al. Jerozolimskich.
Organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha będzie się wielokrotnie zmieniała w miarę postępu robót.
Trasa tramwajowa do Dworca Zachodniego
W ramach inwestycji na Ochocie powstanie około 1,6 -kilometrowa trasa tramwajowa z 500-metrowym tunelem tramwajowym do Dworca Zachodniego. Podziemny przystanek końcowy będzie połączony schodami ruchomymi i windami bezpośrednio z przejściem podziemnym, rozbudowanym w ramach prac na stacji kolejowej. Przesiadki mają być wygodniejsze i krótsze.
Czas przejazdu tramwajem do Grójeckiej wyniesie pięć minut, do placu Narutowicza 10 minut, a do stacji metra Politechnika – 15 minut.
Część inwestycji w budowie, część w projektowaniu
Trasa do Dworca Zachodniego jest częścią tramwaju do Wilanowa, czyli obwodowej trasy, która docelowo ma połączyć Wolę, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem. Inwestycja, z uwagi na zakres, jest podzielona na etapy – niektóre już funkcjonują, część znajduje się w budowie, a część w projektowaniu. Inwestycja ma kosztować ponad 2 mld zł.