Zajezdnia Chocianowice powstała w 1901 roku. Jej przebudowa rozpoczęła się we wrześniu 2021 roku. Według założeń miała zostać ukończona do 28 kwietnia 2023 r. Tak się jednak nie stało.
Prawie 900 dni opóźnienia
Termin wydłużono do końca 2023 roku. Kar na wykonawcę jednak nie nakładano, bo jak tłumaczył sekretarz miasta Wojciech Rosicki w odpowiedzi na interpelację ówczesnego radnego Bartłomieja Dyby-Bojarskiego, "wystąpiły przesłanki uniemożliwiające wykonawcy realizację robót w terminie umownym".
Pojawiały się kolejne nowe terminy zakończenia robót, jeden z ostatnich to lipiec 2025. Tego nie udało się dotrzymać.
Teraz okazuje się, iż zmodernizowana zajezdnia Chocianowice obsłuży pierwsze tramwaje w październiku.
"Tramwajowa sypialnia" na Chocianowicach to jedna z najbardziej opóźnionych inwestycji w Łodzi, bo o niemal 900 dni. Jak wynika ze społecznego licznika inwestycji Łodzi Całej Naprzód, choćby wiadukty na Przybyszewskiego oddano do użytku trochę szybciej, po ponad 500 dniach.
https://tulodz.pl/wiadomosci-lodz/remont-smiglego-rydza-lodz-przebudowa-al-smiglego-rydza-trwa-juz-ponad-1000-dni-zdjecia/1asvghNezJlCdlaWXe2USkąd wynikały kolejne poślizgi? Czekamy na odpowiedź urzędników w tej sprawie. Zdaniem Daniela Siwaka, dziennikarza transportowego i autora bloga Komunikacjazbiorowa.pl, opóźnienie odbiło się zarówno na MPK, jak i na pasażerach.
– Gdyby zajezdnia Chocianowice była już gotowa od dawna, to nie widziałbym powodu, dla którego miejski przewoźnik nie zgłosiłby w ZDiT gotowości do wystawienia większej liczby brygad niż obecnie. Z kolei pasażerom serwowano w ostatnim czasie np. obietnice o powrocie linii 4, kiedy przy dobrym zaplanowaniu mogła wróć do już dawno, np. tymczasowo podłączona z "dziewiątką"
– komentuje Siwak.
Jak przypomina dziennikarz, opóźnienie oficjalnie spowodował nienaniesiony na plany kabel energetyczny.
– Co do innych powodów, mogę jedynie domyślać się, iż trzeba było coś przeprojektować lub poprawić i to wyszło w trakcie prac. Na pewno wpływ na opóźnienie tej inwestycji miał także fakt rozszerzenia jej o część socjalno-warszratową, której pierwotnie nie uwzględniono. Ciężko mi uwierzyć, iż na parę miesięcy przewoźnik organizowałby prowizoryczny warsztat na nowe narzędzia i urządzenia
– dodaje.
https://tulodz.pl/mpk-lodz/mpk-lodz-szykuje-sie-do-przeprowadzki-niektore-maszyny-nie-byly-ruszane-od-60-lat/HmD80TjKopNPFvmb9dqWZajezdnia Chocianowice - co się zmieniło?
Co konkretnie zmodernizowano w ramach inwestycji? Wyremontowano halę serwisową, miejsca postojowe z pełnym zapleczem technologicznym. Zmodernizowano także teren wokół. Ułożono nowe tory tramwajowe, zbudowano nowe rozjazdy oraz perony techniczne. W sumie prace objęły 7,5 ha.
W zajezdni Chocianowice obsługiwane będą tramwaje MPK Łódź Moderus Gamma. W związku z zakończeniem inwestycji planowane jest wznowienie linii nr 4.
– Połączy ona dw. Łódź Dąbrowa z Helenówkiem. Trasa została wyznaczona ulicami Dąbrowskiego, al. Śmigłego-Rydza, Kopcińskiego, Narutowicza, Tramwajową, Węglową, al. Rodziny Poznańskich przy dw. Łódź Fabryczna i dalej Kilińskiego, zrewitalizowanym pl. Wolności, Nowomiejską i Zgierską. Jednocześnie na ulicę Kilińskiego powrócą także linie tramwajowe 1 i 5
– informuje Tomasz Śliwiński z Zarządu Dróg i Transportu.
"Czwórka" powróci na tory 1 października.
https://tulodz.pl/mpk-lodz/powazne-utrudnienia-dla-kierowcow-i-pasazerow-mpk-zaczna-sie-26-wrzesnia/FTQmu0GLIC6MxxTtmH2I