To się opłaciło

wschodni24.pl 21 godzin temu

Dziś w Lubelskim Centrum Konferencyjnym w Lublinie podsumowany został wyścig kolarski Tour de Pologne Women. W konferencji wzięli udział dyrektor generalny Lang Team Czesław Lang i marszałek Jarosław Stawiarski. Tegoroczna edycja Tour de Pologne Women po raz kolejny odbyła się na trasach województwa lubelskiego.

Po raz 3. zawodniczki z całego świata rywalizowały w Tour de Pologne Women. Reaktywacja polskiego wyścigu w 2024 roku okazała się dużym sukcesem, który zaowocował awansem do grona imprez pierwszej kategorii. W dniach 12–14 sierpnia br. do województwa lubelskiego, gdzie ponownie rozegrano 3 widowiskowe etapy, przyjechało 20 drużyn, w tym aż 7 ścigających się z licencją najwyższej dywizji.

Malownicze lubelskie szosy były areną zmagań peletonu. Zawodniczki odwiedziły między innymi Zamość, Chełm, Nałęczów oraz Kraśnik, gdzie ulokowano starty i mety poszczególnych etapów. Łącznie pokonały ponad 330 kilometrów, a najlepsza okazała się Chiara Consonni z Canyon//SRAM zondacrypto, która sięgnęła po wygraną w Klasyfikacji Generalnej ORLEN.

– Transmisja trzeciej edycji Tour de Pologne Women w 65 krajach w Europie i na świecie to doskonała promocja naszego województwa. Kolarstwo kobiece bardzo dobrze się rozwija, a zawodowe toury napędzają koniunkturę na turystykę rowerową, którą w województwie lubelskim sukcesywnie rozwijamy. Myślimy już o przyszłym roku i mogę zapewnić, iż trasy będą nie mniej piękne i atrakcyjne do ścigania. Po raz kolejny pokażemy całemu kolarskiemu światu turystyczne perły Lubelszczyzny – podkreślił marszałek Jarosław Stawiarski.

Wszystkie etapy wyścigu cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony mieszkańców. Kibice mogli śledzić rywalizację także za sprawą profesjonalnej transmisji w TVP Sport oraz na antenach Eurosportu i na platformie HBO Max, dzięki czemu sygnał z trasy dotarł do 65 krajów.

– Była to dla nas edycja przełomowa, bo zrobiliśmy ją na poziomie naszego męskiego wyścigu, Tour de Pologne UCI WorldTour. Organizacja, oprawa, scenografia i realizacja telewizyjna niczym od niego nie odbiegała. Wyścig był transmitowany w TVP Sport i Eurosporcie. Od strony organizacyjnej daliśmy z siebie wszystko, co przełożyło się na awans do klasy ProSeries. Cały czas pniemy się w górę i już teraz przygotowujemy 3 piękne etapy na kolejny rok. Bardzo się cieszę i jestem wdzięczny za wzorową współpracę z panem marszałkiem Jarosławem Stawiarskim i samorządami – mówił Czesław Lang, Dyrektor Generalny Tour de Pologne Women.

Promocja Województwa Lubelskiego miała charakter zarówno ogólnokrajowy, jak i międzynarodowy, docierając do widzów w całej Europie. Największy udział w ekspozycji miała telewizja – aż 72,8% całkowitej wartości mediowej. Kolejne miejsca zajęły: Internet (13,6%), kino (6,2%), radio (2,5%). Instagram okazał się zdecydowanie najcenniejszym kanałem pod względem wartości mediowej, generując ponad 60% całkowitej ekspozycji w social media.

red.

Idź do oryginalnego materiału