Pierwszego dnia mocno wybrzmiały akcenty lotnicze. – Po raz kolejny jesteśmy gościem Targów Poznańskich razem z lotniskiem Poznań-Ławica. W tym roku przewozimy prawie 2 miliony pasażerów z i do Poznania na ponad 25 trasach. Nasza siatka zimowa ma kilka bardzo fajnych nowości – po raz pierwszy przedłużamy połączenie do Walencji oraz przywracamy loty do Ammanu w Jordanii, które wracają od 27 października. Do tego Malta, Cypr, Alicante, Malaga, a także stałe kierunki do Wielkiej Brytanii i Irlandii – mówiła Alicja Wójcik-Gołębiowska, Head of Communications CEE.
Nowości w rozkładzie lotów to nie jedyne zmiany, które mają ułatwić podróżnym życie. Lotnisko Ławica inwestuje w nowoczesne technologie, dzięki którym pasażerowie mogą czuć się bezpieczniej i bardziej komfortowo. – Po rekordowych latach skupiliśmy się na wygodzie pasażerów. Zainstalowaliśmy skanery bezpieczeństwa, które pozwalają przejść kontrolę szybciej i bez konieczności zdejmowania obuwia. Od września, dzięki decyzji Komisji Europejskiej, zniesiono też limity przewożonych płynów – dziś można zabrać choćby butelkę o pojemności dwóch litrów. To milowy krok w komforcie podróżowania – podkreślał Grzegorz Bykowski, prezes Portu Lotniczego Poznań-Ławica.
Targi były także okazją do rozmów o turystyce biznesowej – coraz ważniejszym segmencie w strategii rozwoju miasta. – To temat dla mnie bardzo bliski. Od 18 lat organizuję wyjazdy i spotkania, a turystyka biznesowa w Poznaniu ma ogromny potencjał. Wierzę, iż kooperacja ludzi z różnych środowisk pozwoli uczynić z naszego miasta jeszcze atrakcyjniejsze miejsce na mapie Polski i Europy – zaznaczyła Anna Nowotna-Nadziejko, właścicielka biura podróży Sky Dreams.
Znaczenie turystyki dostrzegają także artyści, którzy podkreślają, iż podróże łączą kulturę i biznes. – Ludzie kultury nie różnią się od ludzi biznesu. Różnica jest taka, iż my często mamy więcej czasu, by poznać miejsce, w którym występujemy. Dziś podróże są dostępne dla wszystkich – bilety są tanie, można polecieć do Gruzji za 80 zł. A muzyka zawsze ubogaca podróż – czy na żywo, czy w słuchawkach – mówił Krzysztof Antkowiak, artysta i piosenkarz.
Podróże są też inspiracją dla przedsiębiorców. – Dzięki nim obserwuję różne kultury i sposoby dbania o siebie. Od lat prowadzę badania nad tym, dlaczego część kobiet wygląda choćby o dekadę młodziej. Podróże pozwalają mi rozmawiać z ludźmi i czerpać z ich doświadczeń. To ogromna inspiracja do rozwoju firmy – podkreślała Anna Wochna, właścicielka firmy Sunewmed, która w tym roku świętuje 20-lecie działalności.
O roli lotnisk w rozwoju gospodarki przypomniała Sylwia Banaszewska, meeting plannerka. – Port lotniczy to nie tylko logistyka. To motor gospodarki. Dzięki niemu rozwija się infrastruktura – powstają hotele, centra konferencyjne, nowe miejsca pracy. Lotnisko jest partnerem biznesowym i ważnym elementem rozwoju miasta – zauważyła.
TOUR SALON 2025 pokazał, iż turystyka w Poznaniu to nie tylko okazja do wypoczynku, ale także motor innowacji, inspiracja dla kultury i ważne narzędzie w budowaniu pozycji gospodarczej miasta.


































