Tramwaj do Wilanowa udaną inwestycją? Rozmawialiśmy z mieszkańcami

2 godzin temu

Zdarzają się awarie, choć samo połączenie jest przydatne. W rok od uruchomienia tramwaju do Wilanowa sprawdziliśmy, jak oceniają je mieszkańcy dzielnicy.

Szybciej do centrum

Rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Tomasz Kunert zaznaczył, iż przed uruchomieniem linii tramwajowej, przejazd autobusem trwał o wiele dłużej.

Rozkładowy czas przejazdu autobusu linii 522 właśnie z Wilanowa do centrum to było 35 minut. W rzeczywistości ten autobus jeździł dużo dłużej. Autobusy poruszają się w normalnym ruchu ulicznym i są narażane na wszelkie utrudnienia, które napotykają. Rzeczywisty czas przejazdu autobusu do centrum sięgał 54 minut – powiedział.


Część mieszkańców wskazywała jednak, iż zamiast obiecanych 25 minut do centrum Warszawy, tramwaje kursują około 40.

To jeszcze nie koniec prac

Tomasz Kunert zapewnił, iż ZTM pracuje nad usprawnieniem pracy tramwaju.

Nie działa w pełni jeszcze priorytet dla tramwajów, tak więc jeszcze dziś ten czas przejazdu nie jest taki, jaki był planowany, jaki był zakładany dla tej inwestycji. Szacujemy, iż czas przejazdu tramwaju po uruchomieniu w pełni stałej organizacji ruchu i sygnalizacji świetlnej będzie wynosił poniżej 30 minut – powiedział.

Całkowity koszt inwestycji tramwajowej z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą wyniósł 1 mld 190 mln złotych.\

Na trasie kursują w tej chwili trzy linie: 14 – Wilanów–Politechnika–Ochota, 16 – Wilanów–Marszałkowska–Piaski i 19 – Stegny–Dw. Centralny–Bielany (od czerwca 2025 r.).

W ciągu roku z tych linii skorzystało łącznie 20 mln pasażerów – po 10 mln w każdym półroczu. Około 42 proc. podróży odbywa się na odcinku Miasteczko Wilanów–Goworka, z którego skorzystało 8,4 mln osób.

Idź do oryginalnego materiału