Tramwaj na Szwederowo. 11 chętnych na budowę, jedna oferta w budżecie

1 dzień temu

Znamy oferty na budowę tramwaju na Szwederowo. O zamówienie warte ponad 100 milionów złotych ubiega się 11 podmiotów.

Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka jest przygotowywana od kilku lat. Podczas realizacji trasy na Kujawskiej wyprowadzono torowisko w kierunku Szwederowa, a później rozpoczęto sporządzanie dokumentacji i uzyskiwanie pozwoleń.

Głównym celem realizacji tramwaju na Szwederowo jest budowa odcinka od ronda Kujawskiego do ronda Grunwaldzkiego – przyszłościowo byłaby to idealna okazja do reaktywacji pomysłu poprowadzenia linii na Błonie. Prace zakładają przebudowę ulicy Solskiego w całości do przekroju dwujezdniowego – tramwaj pojedzie zielonym torowiskiem między jezdniami, powstaną też chodniki i drogi rowerowe o długości trzech kilometrów, a przy Bielickiej pętla tramwajowo-autobusowa z podstacją zasilającą.


PRZECZYTAJ TAKŻE: Nowa trasa tramwajowa w Bydgoszczy. Wiemy, kto ją zaprojektuje


W ramach zadania powstaną dwa przystanki na Rondzie Kujawskim, a część ulic poprzecznych zostanie rozbudowana lub przebudowana w celu upłynnienia ruchu tramwajowego i samochodowego. Między rondem Kujawskim a Lenartowicza oraz na wysokości Konopnej powstaną dodatkowe przejścia dla pieszych wraz z przejazdami rowerowymi.

Na przystankach mają stanąć wiaty z roślinami rosnącymi na dachach; przewidziano też zadaszony parking rowerowy w obrębie pętli przy ul. Bielickiej. Nowością będą kieszeniowe parki wzdłuż Solskiego (m.in. przy Konopnej, Bielickiej oraz przy Kossaka). Podobnie jak teraz przy rondzie Kujawskim, z myślą o rozbudowie w kierunku Szubińskiej torowisko zakończy się ślepo na wysokości pawilonu handlowego przy Kossaka.

Tramwaj na Szwederowo. Oferty w przetargu

Przetarg na budowę linii tramwajowej i przebudowę infrastruktury drogowej ogłoszono na początku września. Po kilkukrotnej zmianie terminu dziś (12 grudnia) otwarto propozycje cenowe wykonawców. Budżet miasta na to zadanie wynosi 108,8 milionów złotych (104 na zakres drogowy i 4,8 na zakres wodociągowo-kanalizacyjny).

Oferty złożyło 11 podmiotów. Najtańszą i mieszczącą się w budżecie jest propozycja konsorcjum Kobylarni i Mirbudu, wykonawców odcinka S10 Solec – Toruń – wynosi ona 107 milionów złotych, 111 milionów oczekuje Intop z Warszawy, 113 – konsorcjum Balzoli i Lantanii, 115 – Budimex, 117 – poznański Terlan i bydgoski Betpol, a 119 milionów konsorcjum Onde i Spaw-Toru.

@metropoliabydgoska.pl Świąteczny tramwaj z bydgoskimi akcentami wyjechał na tory! Od dziś do 6 stycznia będzie można przejechać się Swingiem w specjalnym oklejeniu! #bydgoszcz #polska #dc #święta ♬ dźwięk oryginalny – MetropoliaBydgoska.PL

Pozostałe propozycje (Trakcji, Rajbudu, Tor-Kraku, ZUE i Strabagu) przekroczyły 120 milionów. Wszyscy oferenci deklarują ośmioletnią gwarancję na roboty budowalne i pięcioletnią na zieleń.

W przyszłym roku miasto Bydgoszcz chce przeznaczyć 54,4 miliona złotych na realizację inwestycji. Część środków pochodzi z dofinansowania unijnego wynoszącego 63,5 miliona.

Idź do oryginalnego materiału