Tramwaje wszystkich typów testowały 28 listopada trasę Kórnicką. Nie wykluczone, iż na początku grudnia będą już jeździć po regularnych liniach.
Ponad rok utrudnień
Przebudowa jednej z ważniejszych tras tramwajowych w mieście rozpoczęła się ponad rok temu. Była konieczna ze względy na zły stan torowiska. W niektórych miejscach było ona tak zniszczone, iż tramwaje musiały jeździć wolnej.
– Tramwaje kursowały tu z ograniczeniami prędkości ze względu na bezpieczeństwo pasażerów – mówi Maja Chłopocka z Poznańskich Inwestycji Miejskich.
Podczas remontu oprócz nowego torowiska i sieci trakcyjnej, przebudowano także przystanki. Ten na ulicy Polanki budowlańcy zdublowali. Teraz jeden będzie bliżej przejścia przy ulicy Milczańskiej, drugi „Łacina” w rejonie nowych osiedli. W trakcie przebudowy trasy tramwajowej wyremontowano także chodnik i drogę rowerową pomiędzy ul. Jana Pawła II a os. Lecha. Wcześniej do użytku oddano nowy odcinek tzw. ringu Łacina (przedłużenie ul. Pleszewskiej).
– Do zadań wykonawcy należała również budowa odwodnienia, oświetlenia ulicznego, montaż monitoringu, a także budowa utwardzonego dojazdu dla służb technicznych do stacji prostownikowej Rataje – informuje Maja Chłopocka z Poznańskich Inwestycji Miejskich.
Testy tramwajów
Prace na trasie Kórnickiej są już na tyle zaawansowane, iż inwestor wspólnie z wykonawcą postanowili przetestować trasę pod kątem przejezdności. Na tory pomiędzy ul. Jana Pawła II a os. Lecha wjechały tramwaje wszystkich typów. Teraz cała trasa będzie przechodziła procedurę odbiorową. jeżeli nie będzie żadnych problemów, to tramwaje po regularnych liniach powinny już jeździć na początku grudnia.