Zakończyła się trwająca trzy miesiące przebudowa trasy tramwajowej na ulicy Słomińskiego w Warszawie. To oznacza, iż dziś tramwaje wróciły na Słomińskiego, most Gdański, Starzyńskiego i Międzyparkową.
Zmiany przystankowe
Przystanki tramwajowe Baseny Inflancka zostały przeniesione na drugą stronę ulicy Pamiętajcie o Ogrodach. Przystanki są teraz bliżej centrum handlowego Arkadia, a piesi mają do pokonania – w najpopularniejszej relacji – mniejszy odcinek jezdni.
Przystanki Dworzec Gdański zostały wydłużone.
Prace objęły także poprawę bezpieczeństwa na dojściach do przystanków Park Traugutta – przesunięte przejście dla pieszych w początkowym okresie będzie „chronione” wyspowymi progami spowalniającymi. Docelowo ZDM zbuduje tam sygnalizację świetlną wraz z priorytetem dla tramwajów.
Na odcinku od Dworca Gdańskiego w kierunku ronda Zgrupowania AK „Radosław” pojawił się zielony dywan w postaci rozchodnika. Drugi odcinek torów – w stronę wjazdu na most Gdański – zazieleni się jesienią (w ramach oddzielnego postępowania; nie będzie to powodowało przerw w kursowaniu tramwajów).
Zmiany w liniach i organizacji ruchu
Na torach ponownie pojawiła się „jedynka” – między Żeraniem Wschodnim/Annopolem a Placem Narutowicza; „szóstka” (Metro Młociny – Gocławek) i 28 (Dworzec Wschodni – Osiedle Górczewska) jadą na swoich standardowych trasach.
„Osiemnastka” pozostała na trasie objazdowej PKP Służewiec – Plac Narutowicza. Przestały kursować autobusy linii Z-5 oraz tramwajowej 68. W zastępstwie za linie 68 i 18 przez most Gdański do pętli Żerań FSO została skierowania linia 27.
Od 29 września obowiązuje także nowa, stała organizacja ruchu.
Na nitce w kierunku ronda Zgrupowania AK „Radosław” trzy pasy prowadzą teraz prosto, a z jednego kierowcy skręcają w prawo. Nie ma już skrętu w lewo. Z kolei na jezdni w stronę mostu Gdańskiego są dwa pasy do jazdy prosto i dwa do skrętu w lewo.