Wisłokostrada w Rzeszowie: ruszyło 80-godzinne betonowanie estakady nad torami
Trwa intensywna faza budowy estakady nad linią kolejową w ramach największej inwestycji drogowej Rzeszowa – Wisłokostrady.
Prowadzone w tej chwili betonowanie lewej nitki obiektu to jeden z kluczowych etapów całego projektu.
374-metrowa estakada nad torami
Estakada, która przebiega nad torami kolejowymi, ma długość 374 metrów. Betonowanie jej lewej nitki odbywa się w trybie ciągłym, co oznacza nieprzerwaną pracę przez 80 godzin. Beton dostarczany jest przez 30 betoniarek, które kursują na plac budowy z dwóch wytwórni.

Fot. Grzegorz Bukala / UM Rzeszow
Największa inwestycja drogowa Rzeszowa
Wisłokostrada to w tej chwili największa inwestycja drogowa w Rzeszowie, o łącznej wartości 184 mln zł. Nowa droga będzie miała długość ponad 2 km i połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka i ul. Siemieńskiego, co znacząco odciąży centrum miasta i poprawi płynność ruchu.
Nowy most, mur oporowy i rondo
W ramach przedsięwzięcia powstaje również:
-
nowy most Załęski na Wisłoku,
-
most na Młynówce,
-
mur oporowy,
-
rondo na ul. Ciepłowniczej.
Koniec budowy możliwy wcześniej
Choć pierwotnie planowano zakończenie inwestycji w maju 2026 roku, tempo prowadzonych prac pozwala mieć nadzieję, iż Wisłokostrada zostanie oddana do użytku już pod koniec 2025 roku. To dobra wiadomość dla mieszkańców, którzy czekają na poprawę komunikacji w tej części Rzeszowa.