Trwa budowa parkingu P+R na Górce Narodowej. W ramach budowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju powstaje parking, pod którym znajdzie się terminal autobusowy i pętla tramwajowa. Parking P+R będzie miał docelowo dwa poziomy i pomieści ok. 470 pojazdów. Pierwsze auta zaparkują na przełomie listopada i grudnia.
Pod koniec lipca, po trzech latach od rozpoczęcia prac nad inwestycją Krakowskiego Szybkiego Tramwaju łączącego pętlę Krowodrza Górka z Górką Narodową, tramwaje zaczną wozić pasażerów na nowej linii. Próbny przejazd tramwaju zaplanowany został na 28 sierpnia, natomiast regularne kursy mają rozpocząć się od poniedziałku 4 września.
Przewóz pasażerów nie będzie jeszcze odbywał się na całej trasie, przystankiem końcowym zostanie ten przy ul. Banacha. Na samej końcówce trasy roboty wykończeniowe przy budowie pętli, terminala autobusowego i parkingu P+R będą trwały nadal. Zakończenie całej inwestycji i oddanie do użytku wszystkich jej elementów planowane jest na przełom listopada i grudnia.
Przez całą jesień będą również trwały nasadzenia: blisko 3,5 tys. drzew oraz ponad 40 tys. krzewów, zarówno bezpośrednio w rejonie samej inwestycji, jak i przy ul. Węgrzeckiej, gdzie ma powstać Park Krakowian.
fot. ZIM w Krakowie
Jarek Strzeboński