

Postępują prace przy rozbudowie drogi krajowej nr 40 w Głuchołazach. Zakończono już roboty przy budowie podpory nowego mostu od strony ul. Kraszewskiego, natomiast do końca sierpnia potrwają prace przy podporach od ulicy Sikorskiego. Łącznie zamontowanych zostanie ponad 40 pali żelbetowych o długości 14 metrów oraz średnicy 1 metra. Trwa też budowa kanalizacji deszczowej i sanitarnej, odbudowa chodników oraz wymiana warstw konstrukcji drogi.
– Do końca sierpnia na ul. Skłodowskiej (na pasie w kierunku granicy państwa) potrwają roboty związane z budową kanalizacji deszczowej i sanitarnej, a także prace przy wymianie warstw konstrukcji drogi wraz z ułożeniem warstwy wiążącej oraz odbudową chodników. Po zakończeniu tych robót przywrócony zostanie ruchu dwukierunkowy na tym odcinku a wykonawca rozpocznie prace na ulicy Sikorskiego. Na tym odcinku zostanie wprowadzony ruch wahadłowy od ul. Ligonia do Placu Basztowego. Wykonawca przystąpi do wykonania kanalizacji deszczowej, sieci elektroenergetycznej oraz części robót związanych z przebudową sygnalizacji świetlnej. Następnie rozpoczną się prace przy wymianie warstw konstrukcji drogi wraz z ułożeniem warstwy wiążącej oraz odbudową chodników. W trakcie tych robót na kilka dni zostanie zamknięty wlot do ul. Ligonia – informuje Agata Andruszewska, rzecznik prasowy opolskiego oddziału GDDKiA.
W sierpniu zaplanowano także prace związane z przebudową kanalizacji deszczowej na odcinku od ul. Kopernika do ul. Grunwaldzkiej. Czasowo wyłączony z ruchu pieszych zostanie tam fragment chodnika. Z kolei na skrzyżowaniu DK40 z ul. Grunwaldzką zaplanowano wymianę studni. To będzie wiązać się z wprowadzeniem ruchu wahadłowego.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przypomina, iż na moście tymczasowym w Głuchołazach obowiązuje maksymalna prędkość 30 km/h. Kierowcy często przejeżdżają przez most szybciej, co powoduje uszkodzenia nawierzchni z płyt, a w konsekwencji prowadzi to do utrudnień w ruchu, wynikających z konieczności wymiany uszkodzonych elementów.
Dodajmy, iż nowy obiekt będzie jednoprzęsłowy, bez podpór w korycie rzeki. Będzie on posadowiony o metr wyżej w stosunku do starego mostu Andrzeja. Jego całkowita długość wyniesie 52 m, a szerokość – 19 m.
Agata Andruszewska:









autor: Anna Kurc