Szybkie połączenie Sandomierz – Padew
Największą zmianę dla północnej części Podkarpacia przyniesie modernizacja połączenia Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew. W ramach zadania o wartości 900 mln zł, realizowanego przez firmę Swietelsky Rail Polska, zmodernizowanych zostanie 66 km torów na trzech liniach (nr 25, 74 i 78). Wszystkie będą dostosowane do prędkości 120 km/h.
https://korso.pl/wiadomosci/tragiczny-wypadek-w-sasiednim-powiecie-zginelo-dziecko-na-hulajnodze/xkfkRXjKQGvG0wybo0ssNajważniejsze efekty:
- Bezpośrednie połączenie Sandomierz – Padew w 35 minut – w tej chwili brak takiej relacji.
- Skrócenie czasu przejazdu Sandomierz – Grębów z 13 do 8 minut.
- Skrócenie przejazdu Tarnobrzeg – Stalowa Wola o 3 minuty (ok. 20 minut).
Przebudowane i unowocześnione zostaną stacje i przystanki: Tarnobrzeg, Tarnobrzeg Sobów, Tarnobrzeg Ocice, Tarnobrzeg Olszynka Grębów, Chmielów, Wielowieś, Dąbrowica Małopolska, Turbia, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Skopanie, Padew Narodowa. Dzięki temu poprawi się dostępność kolei dla mieszkańców regionu. Prace zakończą się w II kwartale 2028 r. i są finansowane z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej.
https://korso.pl/wiadomosci/co-mozna-kupic-na-licytacji-komorniczej-sprawdz-domy-dzialki-i-samochody-z-mielca-i-okolic/y8IFYVRKo5nuf3CSoIAADwie kolejne inwestycje
-
Podkarpacie – modernizacja linii 108 Jasło – Nowy Zagórz (ponad 1 mld zł, zakończenie w 2029 r.) pozwoli skrócić podróż o 25 minut, zwiększyć prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h i wybudować 5 nowych przystanków.
-
Małopolska – odcinek Rabka Zaryte – Mszana Dolna – Kasina Wielka (567 mln zł, zakończenie w 2027 r.) w ramach projektu „Podłęże–Piekiełko” zostanie dostosowany do prędkości 120 km/h, co znacznie skróci czas podróży w kierunku Zakopanego i Nowego Sącza. Po zakończeniu prac najszybsze pociągi dojadą z Krakowa do Nowego Sącza w ok. 60 minut, do Limanowej w ok. 40 minut, a do Zakopanego w 90 minut. To czasy nieosiągalne w tej chwili dla innych środków transportu.
– Udowadniamy dzisiaj, iż kolej w Polsce jest kołem zamachowym rozwoju gospodarczego i społecznego. Kolejne miliardy złotych przeznaczamy na dostęp do sprawnej i szybkiej komunikacji dla tysięcy mieszkańców miejscowości w Małopolsce i na Podkarpaciu – mówi Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury.
– Spójny system kolejowy to inwestycje zarówno w stolicach regionów, jak i w mniejszych ośrodkach, do których chcemy szybko, wygodnie i ekologicznie dowozić podróżnych. Dzięki podpisanym dziś umowom kolejne społeczności lokalne zostaną włączone do sieci transportowej – mówi Marcin Mochocki, członek zarządu PLK SA.