Dzisiaj (24 kwietnia) otwarto oferty na realizację odcinka linii kolejowej z Tymbarku do Szczyrzyca w ramach projektu Podłęże – Piekełko. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizację tego przedsięwzięcia oszacowały na kwotę 2 mld 644 tys. zł.
Oferta przetargowa obejmuje zarówno wykonanie projektu, jak i prace budowalne na odcinku linii kolejowej nr 622 (odcinek H Szczyrzyc – Tymbark w ramach projektu Podłęże – Piekiełko).
Odcinek linii kolejowej nr 622 połączy nowo projektowaną stację Szczyrzyc z istniejącą już stacją Tymbark na modernizowanej linii nr 104 (Chabówka – Nowy Sącz). Nowa trasa, licząca 8 kilometrów, zostanie dostosowana do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 120 km/h dla pociągów towarowych.
W ramach projektu powstaną dwa tunele. Jeden z ich będzie prowadził ze Stróży do Podłopienia o długości prawie 4 km). Natomiast drugi z nich będzie krótszy, bo wyniesie on kilka ponad 1 km i będzie prowadził z Janowic do Stróży.
Złożone oferty na realizację przedsięwzięcia:
1. Konsorcjum w składzie; PORR S.A. – Warszawa, PORR BAU GmbH – Wiedeń, Trakcja System Sp. z o.o. – Wrocław – Całkowita cena brutto: 2 173 410 000,00 PLN
2. Konsorcjum w składzie; Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. – Zawiercie, DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. – Stambuł, DOGUS CONSTRUCTION POLAND Sp. z o.o. – Warszawa – Całkowita cena brutto: 1 917 858 610,55 PLN (najtańsza oferta)
3. Konsorcjum w składzie; Budimex S.A. – Warszawa, Budimex Kolejnictwo S.A. – Warszawa, Gulermak S.A. – Warszawa – Całkowita cena brutto: 2 082 826 134,14 PLN
Źródło: PKP PLK S.A.