Burmistrz Toronto Olivia Chow powiedziała, iż TTC planuje zamrożenie opłat na 2025 rok w swoim najnowszym budżecie.
Powołując się na kryzys przystępności cenowej dla mieszkańców, Chow powiedziała, iż ceny biletów pozostaną zamrożone drugi rok z rzędu. Oznacza to, iż dla większości osób pojedynczy bilet dla osoby dorosłej będzie przez cały czas kosztował 3,30 CAD, podczas gdy seniorzy (65+) zapłacą 2,25 CAD, a młodzież (13-19) 2,35 CAD.
Chow ogłosiła tą wiadomość i zaprezentowała najnowsze proponowane budżety operacyjne i kapitałowe TTC. Jednocześnie burmistrzyni powiedziała, iż agencja tranzytowa będzie pracować nad poprawą usług w całej sieci. „Sprawiamy, iż TTC będzie niedługo lepszą drogą komunikacyjną, robiąc jeden krok, jedną stację, jeden przystanek autobusowy na raz” – powiedziała Chow, obiecując »czystsze, jaśniejsze i bezpieczniejsze TTC«.
Planowane ulepszenia obejmują program pilotażowy mający na celu poprawienie sytuacji przepełnienia autobusów na 10 trasach. Mówimy tu o sytuacji, gdy kilka autobusów jedzie blisko siebie, pozostawiając dłuższe przerwy w usługach. Budżet obiecuje również poprawę częstotliwości usług w metrze i tramwajach na Dundas, St. Clair i Bathurst.
Miasto planuje również pilotażowe utworzenie stanowiska „kierownika stacji” dla kilku ruchliwych stacji metra. Pilotażowy program zarządzania stacjami i utrzymywania czystości będzie prowadzony na sześciu stacjach: Scarborough Town Centre, Kennedy, Dundas, Finch, Spadina i Lansdowne.
Proponowany przez TTC budżet operacyjny na 2025 r. wynosi 2,819 mld CAD i zakłada 6,5-procentowy wzrost finansowania ze strony miasta w porównaniu z rokiem ubiegłym. Najnowszy budżet dodałby również usługę Wheel Trans, aby uwzględnić 12-procentowy wzrost liczby nowych rejestrujących się z powodu „zmieniających się danych demograficznych”, twierdzi TTC.
Najnowszy budżet obejmuje prognozy przychodów dla Eglinton Crosstown (linia 5) i Finch West LRT (linia 6) rozpoczynających się w lipcu i sierpniu. Zauważa jednak, iż prognozy te służą jedynie celom budżetowym, a Metrolinx, który buduje obie linie, przez cały czas nie potwierdził daty otwarcia.
Inne najważniejsze informacje obejmują:
- 10 pracowników specjalnych zostanie dodanych na trasach tramwajowych w centrum miasta, z początkowym naciskiem na trasy nocne. Pracownicy skupią się na łączeniu osób bezdomnych z usługami miejskimi. Finansowanie zostanie zapewnione przez Shelter and Support Services.
- 2,6 miliona dolarów zostanie przeznaczonych na sfinansowanie 69 nowych stanowisk związanych z przestrzeganiem opłat, w tym 56 inspektorów ds. opłat, wspieranych przez 10 specjalnych posterunkowych i trzech pracowników programowych.