Ruch pociągów na odcinku między stacjami Lawrence West i St. George zostanie wstrzymany, by przeprowadzić prace torowe. Wyłączenie obejmie siedmiokilometrowy fragment zachodniego odgałęzienia linii 1, na którym znajdują się stacje Lawrence West, Glencairn, Eglinton West, St. Clair West, Dupont, Spadina oraz St. George.
W trakcie zamknięcia pasażerowie będą mogli skorzystać z autobusów wahadłowych, które zastąpią wstrzymane pociągi. Na stacjach dostępni będą również pracownicy TTC, aby pomagać podróżnym i udzielać informacji. Choć stacja Dupont pozostanie zamknięta przez cały weekend, pozostałe trzy stacje będą otwarte, umożliwiając zakup biletów i przesiadkę na trasy naziemne.
Regularne kursy metra zostaną wznowione w poniedziałek, 27 stycznia, o godzinie 6:00 rano. Warto dodać, iż weekendowe zamknięcie jest kontynuacją wcześniejszych nocnych przerw w kursowaniu na tym samym odcinku, które trwały od poniedziałku 20 stycznia do piątku 24 stycznia w godzinach od 23:00 do rana. Tym samym odcinek linii 1 będzie objęty ograniczeniami przez cały tydzień.
Weekendowe zamknięcia stacji metra stały się dla TTC niestety normą. Na poniedziałkowej konferencji prasowej agencja transportu publicznego poinformowała, iż w 2025 roku planowane są aż 38 takie zamknięcia, co oznacza, iż 28 z 52 weekendów w roku będzie dotkniętych ograniczeniami. Z tej liczby 22,5 weekendu (w tym jedno zamknięcie jednodniowe w styczniu) przypadnie na linię 1, a 16 na linię 2.
Uwzględniając 217 nocnych zamknięć zaplanowanych na 2025 rok, pasażerowie będą musieli zmagać się z zakłóceniami w funkcjonowaniu metra przez 293 z 365 dni, co stanowi ponad 80% roku.
Dodatkowo, jeżeli wziąć pod uwagę nieprzewidziane przerwy w 2024 roku, spowodowane problemami takimi jak wycieki oleju czy pożary, można przypuszczać, iż rok 2025 przyniesie jeszcze więcej nieplanowanych utrudnień, dodatkowo wydłużając czas zamknięć.
Na podst. blogTO