Pasażerowie komunikacji miejskiej w Poznaniu korzystający z linii tramwajowej nr 6 w Poznaniu doświadczają trudności związanych z zatłoczeniem i niskim komfortem podróży. Problemy te są szczególnie zauważalne ze względu na liczne remonty w mieście, które wpływają na przebieg tras tramwajowych.
Nawet poza godzinami szczytu zdarza się, iż tramwajowa „szóstka” jest zatłoczona. Pasażerowie zgłaszają, iż często „trudno wsiąść” lub „chwycić się bezpiecznie uchwytów w wagonie”. Zwłaszcza w okresie dojazdu do i z pracy bądź szkoły.
Poza tym skarżą się na długie czasy oczekiwania na tramwaje linii nr 6, wynikające ze sporadycznie opóźnionych kursów. W okresie letnim linia nr 6 kursowała dwukrotnie częściej niż obecnie. To miało na celu zminimalizowanie utrudnień związanych z remontami tras tramwajowych. Niestety, po powrocie do tzw. zimowego rozkładu jazdy, częstotliwość kursowania pozostaje na poziomie co 10 minut.
Zdaniem rzecznika prasowego Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu, Bartosza Trzebiatowskiego większa frekwencja na linii nr 6 wynika z ograniczeń przejezdności dla innych linii tramwajowych. Dotyczy to głównie nr 13 i 16.
– Na linii numer 6 jest w tej chwili nieco zwiększona frekwencja z uwagi na wciąż mocno ograniczoną przejezdność dla tramwajów przez centrum miasta i wynikających stąd zmian tras linii nr 13 i 16. „Szóstka” stała się atrakcyjną linią zapewniającą połączenie wschodniej i zachodniej części Poznania – informuje nas Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy ZTM.
Według rzecznika prasowego problem zatłoczenia jest stanem przejściowym. Po planowanych zmianach w układzie linii tramwajowych od stycznia część pasażerów obsłużą tramwaje linii nr 13.
– Chcąc wyeliminować zatłoczenie pojawiające się w godzinach komunikacyjnego szczytu (w godzinach od 7:00 do 8:00 i pomiędzy 15:00 a 16:00) wprowadzono zmiany w obsłudze linii. Z trasy „szóstki” wycofano tramwaje typu Tatra i skierowano na nią bardziej pojemne wozy typu Tramino. W nowym układzie sieci tramwajowej linia nr 6 zostanie odciążona m.in. przez linię nr 13, która przejmie część pasażerów z Grunwaldu do centrum i w kierunku Rataj. Będzie to szczegółowo monitorowane – dodaje Trzebiatowski.