Tychy: Kolejny dostawczak utknął pod wiaduktem na Glince

2 miesięcy temu

W sobotę 26 lipca pod wiaduktem kolejowym na ul. Glinczańskiej w Tychach znów doszło do zaklinowania się samochodu dostawczego. Kolejny kierowca zlekceważył znak zakazujący wjazdu w tunel pojazdów wyższych niż 2, 4 metra.

Jak informuje portal 112Tychy.pl, do zdarzenia doszło ok. godz. 17.25. 22-letni kierowca samochodu dostawczego marki Renault najpierw uderzył w jedną z bramownic (belkę na łańcuchach). Znajdują się one z obu stron wiaduktu. Kiedy samochód ją potrąci oznacza to, iż nie zmieści się one pod stropem tunelu. To ostrzeżenie jednak nie zniechęciło młodego kierowcy do kontynuowania jazdy. Efektem był zaklinowanie się dostawczaka i utrudnienia w ruchu. Przez około godziny odbywał się on wahadłowo.

Kierowca oraz jeden ze świadków spuścili powietrze z kół, co pozwoliło na uwolnienie auta z potrzasku. Pojazd został usunięty na pobliską drogę dojazdową, gdzie został przeładowany wieziony nim towar. Renault został odholowany przez pomoc drogową, a kierowca został ukarany mandatem karnym.

***

Jedynie epidemią głupoty można wytłumaczyć zjawisko obserwowane przy wiadukcie kolejowym nad ul. Glinczańską. Obiekt zyskał mimowolną sławę i doczekał się choćby fan page’a na Facebooku. Owa pułapka dla nierozgarniętych kierowców „złapała” choćby należący do Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Tychach bus mający obsługiwać linię 131 (nie powinien znaleźć się w tym miejscu, ale kierowca skrócił sobie drogę, jadąc na przystanek początkowy przy dworcu PKP). Z busa spadły zbiorniki z gazem CNG, którym pojazd jest napędzany.

***

Jesienią 2023 r. pisaliśmy, iż PKP Polskie Linie Kolejowe SA przygotowały studium wykonalności dla linii kolejowej Katowice Piotrowice – Tychy. Potencjalna inwestycja obejmuje m.in. przebudowę wiaduktu kolejowego przy ul. Glinczańskiej. Planuje się, by nowy obiekt posiadał skrajnie parametry wymagane dla danej kategorii drogi, a tym samym umożliwił sprawny i bezpieczny przejazd samochodów pod linią kolejową. Szczegóły będą znane na etapie projektowania (lata 2024–2026), a prace budowlane w latach 2027-2030.

(JJ)

Idź do oryginalnego materiału